ThorenGruppen utökar sin fotbollssatsning

ThorenGruppen har sedan tidigare en etablerad innebandyverksamhet med ett herrlag i allsvenskan samt ett damlag i division I Norra.

Nu står det också klart att den fotbollssatsning som startades i fjol nu spetsas till ytterligare då ThorenGruppen organisatoriskt och ekonomiskt stöttar nybildade Tegs SK FF:s division II-lag fotboll parallellt med att föreningen kommer bedriva sitt "gamla" lag i Team TG FF Ungdom i division V nästa säsong.

ThorenGruppens ägare Raja Thorén blir ny ordförande i föreningen.

- Vi blev tillfrågade av Teg ganska tidigt om vi ville gå in och sponsra dem, men min vana trogen vill jag inte skänka pengar till något jag inte har kontroll över så nu gjorde vi så här, säger Raja Thorén.

Laget kommer att tränas av André Ghanbari som tecknat ett tre-årskontrakt med Tegs SK FF.

• Utbildning

ThorenGruppen AB är ett norrländskt familjeägt utvecklingsföretag med stort samhällsengagemang. Företaget grundades 1999 och har expanderat varje år. Idag är vi över 1 000 medarbetare och driver bland annat gymnasieskolor, grundskolor och vuxenutbildning från Arvidsjaur i norr till Malmö i söder.