Carl-Johan Bergman med Thule Chariot CX1

Skidskytten Carl-Johan Bergman, som ingår i Svenska Skidskyttelandslaget, tränar för fullt eftersom det nu bara är några veckor kvar tills tävlingarna drar igång. Han har nyligen kommit hem från ett träningsläger i Tornedalen, men helst är han på hemmaplan och tränar. Då gärna med dottern Lisa som är 1,5 år och som älskar att hänga med pappa vid både skidåkning, rullskidor, cykling och löpning. Carl-Johan Bergman har en Thule Chariot CX och har haft den sedan Lisa föddes.

- Att ha friheten att kunna ta med hela familjen på träning eller bara en tur ut i skog och mark betyder oerhört mycket för mig. Vår Thule Chariot är med oss överallt, säger Carl-Johan Bergman.

Dottern Lisa vill helst åka bakom Carl-Johan när han skatar fort över fjället.

- Då är det bra att kunna ha dämpning på vagnen. Lisa gillar lika mycket att susa fram längs landsvägar bakom racecykeln eller på grusvägar efter MTB:n. Med löphjulet på, har jag en kompis med även på löpturen. Det är bara vi föräldrar och vår fantasi som sätter begränsningar för vart turen skall gå, säger Carl-Johan Bergman.

Thule Chariot CX är en av de mest populära barnvagnarna i Thule Chariot-serien. Den kombinerar elitprestanda med komfort, stil och teknik för den mest aktiva familjen, och i och med skivbromsarna passar den lite extra bra för den som löper mycket. Vid köp ingår ett Cykelkit. Tillbehörskit för att använda Thule Chariot CX som cityvagn, joggingvagn, vandringsvagn eller skidvagn köps separat.

Chariot CX finns som enkel- (CX1) samt dubbelvagn (CX2). Den är stabil och passar mycket bra för multisport med tanke på dess aerodynamiska design.  Den har en justerbar fjädring, ett ergonomiskt handtag och skivbromsar som ger en ökad bromsförmåga vid brant terräng. Ett löstagbart vadderat säte ger en bra komfort åt barnet. Click n’ Store gör att tillbehörskit kan förvaras i vagnen.

Thule Chariot CX kan användas redan när bebisen är nyfödd med hjälp av en vadderad hängmatta som ger stöd i sidled och maximal stabilitet för ditt barn. (Ålder: 1–10 månader).