Thule sprider inspiration och introducerar Thule Crew på årets stora Outdoormässa i Friedrichshafen

Thule befäster sin ledande ställning inom det växande sport- och fritidssegmentet. Inte minst genom att kontinuerligt lansera produkter som utvecklats tillsammans med några av världens främsta sportprofiler. Vid året stora Outdoormässa i tyska Friedrichshafen, 11-14 juli, kommer ett flertal medlemmar i det nyskapade Thule Crew att berätta om sina egna och Thules ambition att underlätta och inspirera för alla att vara utomhus mer.

På mässan kommer Thule även att presentera ett flertal av de senaste produkterna inom outdoor. För att demonstrera produkterna och ge inspiration till hur man kan leva ett mer aktivt liv, kommer flera världskända sportprofiler att finnas på plats i Thules monter.

”På årets Outdoormässa vill vi visa vårt engagemang och vår passion för allt som har med ett aktivt liv att göra”, säger Tina Liselius, Sponsorship and Event Manager Thule Group. ”Inte bara genom att lansera nya och förbättrade produkter, utan också genom att låta några av våra vänner i Thule Crew inspirera till hur vi alla kan vara utomhus mer varje dag.”

I Thules monter kommer flera medlemmar ur Thule Crew att medverka:

Garrett McNamara – en av världens främsta surfare

Martin Flinta – världsmästare i multisport, och lagkapten i Thule Adventure Team

Eva Nyström – världsmästare i duathlon

Jacky Boisset – världsmästare i multisport, och medlem i Thule Adventure Team

Under året har Thule fortsatt att lansera ett flertal nya produkter inom outdoor-segmentet. Några av de mer uppmärksammande som finns med på mässan i Friedrichshafen är Thule EasyFold och Thule Chasm. Thule EasyFold är fällbar och en av marknadens mest användarvänliga cykelhållare. Thule Chasm är en helt ny duffelväska med flera innovativa finesser som gör den användbar i många olika sammanhang. Väskan finns i storlek från x-small till x-large och i flera färgställningar.

Besök gärna vår monter på mässan, hall A5, monter 403. Där ger vi mer information om Thules omfattande produktsortiment och våra medlemmar i Thule Crew delar med sig av sin passion och upplevelser.