Thules Easy-fit snökedjor vinner prestigefyllt innovationspris på motormässan EquipAuto i Paris. Den enklaste snökedjan någonsin att montera på bilen.

Namnet säger allt, "Thule Easy-fit", har tagit konsten att enkelt montera snökedjor på bilen till nästa nivå för."Thule Easy-fit" är en stor innovation inom området både från ett tekniskt perspektiv och ur designsynpunkt.

- Vi är mycket stolta över att få EquipAuto Innovation of the Year Award, säger Alberto Guidotti, affärsområdeschef för Thule snökedjor och fortsätter. Detta är ett tydligt bevis på vår ambition att ligga i framkant när det gäller innovation och enkelhet för användaren. Vi är övertygade om att Thule Easy-fit kommer att stärka Thules position på marknaden för snökedjor för personbilar avslutar Alberto.

Det centrala staget, i aluminium, på Thule Easy-fit är nyckeln till enkelheten. Den gör monteringen av kedjan på hjulet blir enkel och, framför allt, att fästes moment, som normalt kan kräva ett bra stycke muskelkraft, lätt genomförs med ett tryck med foten.

Ett stop - Montera kedjan och kör.

Varför "Thule Easy-fit" är så enkel och snabb:

Endast 3 steg för att bli redo att köra

• Lösgör och spänn ut snökedjan
  • Montera kedjan på hjulet
  • Tryck på pedalen, på det centrala staget, för att spänna kedjan

Enkel

• Ingen fysisk kraft behövs för att montera eller ta bort kedjan från bilen
  • Kedjan spänns med foten och fäster automatiskt på hjulet när man börjar köra

Tillgänglighet

• Du slipper att arbeta med kedjan bakom eller över hjulet där det är svårt att se vad du gör

Teknisk innovation

• Det centrala staget, tillverkat i aluminium innebär en unik lösning för att spänna kedjan. Den innehåller en integrerad pedal, kopplad till en töjbar enhet och knappar för upplåsning
  • Kedjan är lätt att vidga runt hjulet för ännu enklare montering

Design innovation

• Genomtänkt och smart design är utmärkande för alla Thules produkter. Det är också en av de delar i "Thule Easy-fit" som skiljer ut den från andra snökedjor.

Användningen av utvalda material, så som aluminium för det centrala staget, får snökedjan att smälta ihop med lättmetallfälgar och ger ett positivt utseende på din bil.