Ticnet.se anpassas för att möta ökad mobilanvändning

Allt fler använder mobilen för att boka biljetter till musik-, sport- och nöjesevenemang i Sverige visar Ticnets statistik. Därför har Sveriges största marknadsplats för liveupplevelser - Ticnet.se - utrustas med en responsiv webbdesign i köpflödet som anpassar gränssnitt utifrån om användaren surfar med mobilen, surfplatta eller dator.

Under juli och augusti i år utgjorde trafiken från mobiler och surfplattor nästan 40 procent av den totala trafiken på Ticnet.se, vilket en fördubbling jämfört med föregående år.

– Vi ser en kraftig utveckling av mobila användare på Ticnet.se och med sajtens nya responsiva webbdesign i köpflödet blir det ännu enklare att söka och boka biljetter mobilt till olika evenemang, säger Mattias Hallgrim, marknadsdirektör på Ticnet AB.

Den tilltagande mobila trenden för biljettköp är positiva nyheter för Sveriges musik-, sport- och nöjesarrangörer. Inte minst öppnar utvecklingen för att allt fler konsumenter väljer mobilbiljetter när de går på live-evenemang, en distributionsform som Ticnet lanserade förra året.

– Mobilbiljetter ökar arrangörernas möjlighet att kommunicera riktat med sina kunder, både i marknadsföringssyfte och under och efter evenemangen. Dessutom ökar mobilbiljetterna konsumenternas möjlighet att spontant köpa biljetter till evenemang, oavsett tidpunkt, säger Mattias Hallgrim.

Läs mer om mobilbiljetter här!

För mer information, kontakta:

Mattias Hallgrim, marknadsdirektör Ticnet AB

E-post: mattias.hallgrim@ticnet.se

• liveupplevelser
  • mobilandvändning
  • ticnet.se
  • evenemangsbiljetter
  • evenemang
  • biljetter
  • biljettbokning

Om Ticnet

Ticnet.se är Sveriges och Nordens ledande marknadsplats för evenemang inom sport, kultur, musik och nöje. Över 500 arenor, sport- och evenemangsarrangörer använder ticnet.se för försäljning och marknadsföring av sina evenemang.  Varje månad har www.ticnet.se över 1 100 000 unika besökare och ca 1 200 000 prenumeranter tar del av Ticnets nyhetsbrev.

Marknadsplatsens plattform är Ticnets biljettsystem och affärsstöd som underlättar, utvecklar och effektiviserar kundernas verksamhet. Ticnet har idag ca 110 anställda med kontor i Stockholm, Tranås, Göteborg och Malmö. Sedan 2004 är Ticnet ett helägt dotterbolag till amerikanska Ticketmaster som är ett av sex verksamhetsområden inom Live Nation Entertainment.

Läs mer på: www.ticnet.se

Ticketmaster Public Relations