Tre stora arrangörer förlänger med Ticnet kring biljettservice och marknadsföring

Falsterbo Horse Show, Oscarsteatern samt Skansen i Stockholm förlänger nu sina samarbetsavtal med Ticnet kring biljettservice och marknadsföring. Sedan tidigare i höst är det också klart att nationalarenan Friends Arena och Ticnet utökar sitt samarbete fram till årsskiftet 2015/16.

– Vi är stolta över det fortsatta förtroendet från dessa stora arrangörer och vi fortsätter att driva utvecklingen för att våra kunder alltid ska nå sin publik genom våra marknadsföringskanaler och maximera försäljning genom en effektiv biljettförmedling oavsett distributionskanal, säger Mattias Hallgrim, marknadsdirektör för Ticnet i Sverige.

En viktig faktor för kunderna är marknadsplatsen Ticnet.se som är en av Sveriges stora webbplatser med över 1,1 miljoner unika besökare varje månad. Till det kommer Ticnets nyhetsbrev med 1,2 miljoner prenumeranter.

– Ticnet.se är ett enormt skyltfönster mot Sveriges alla musik-, nöjes- och sportkonsumenter som söker live-upplevelser över hela landet och en viktig plattform för våra kunder att synas på för att nå ut med sina evenemang, säger Mattias Hallgrim.

En stor konsumenttrend inom billjettförmedling är också att allt fler använder mobilen för att boka biljetter till musik-, sport- och nöjesevenemang i Sverige. Ticnet.se är därför utrustad med en responsiv webbdesign i köpflödet som anpassar gränssnittet utifrån om användaren surfar med mobilen, surfplatta eller dator. Sedan 2012 erbjuder Ticnet också mobilbiljetter, en biljettform som allt fler konsumenter använder.

För mer information, kontakta:

E-post: mattias.hallgrim@ticnet.se

• marknadsplats
  • ticnet.se
  • livescen
  • biljettsystem
  • biljettförsäljning
  • oscarsteatern
  • skansen
  • falsterbo horse show

Ticnet.se är Sveriges och Nordens ledande marknadsplats för evenemang inom sport, kultur, musik och nöje. Över 500 arenor, sport- och evenemangsarrangörer använder ticnet.se för försäljning och marknadsföring av sina evenemang. Varje månad når ticnet.se drygt 1 100 000 unika besökare och dagligen förmedlar Ticnet tusentals biljetter till konserter, teatrar, festivaler och sportevenemang över hela landet.