Frida Lindström är Sveriges mest intresserade tidningsansvarig

Frida Lindström, 23 år från Sundsvall har tack vara sin passion för sitt yrke som ansvarig för tidningshyllan på Ica Maxi i Sundsvall blivit utsedd till Sveriges mest intresserade tidningsansvarig. Utmärkelsen är instiftad av Tidsam tillsammans med Sveriges ledande tidskriftsförlag i syfte hylla och synliggöra alla de som arbetar med tidningar runt om i landet.

För Frida Lindström var det lite av en slump att hon blev ansvarig för tidningarna på Ica Maxi i Sundsvall. Något som hon idag är evigt tacksam över då hon har ett passionerat förhållande till såväl tidningarna som själva tidningshyllan på sin arbetsplats. Rutinmässigt tar hon alltid en sväng förbi sin tidningshylla för att se över de olika titlarna och fundera kring förbättringar. Idag är det två år sedan hon fick ansvar för tidningshyllan och hennes intresse tillika passion för sitt yrke är starkare än någonsin.

– Att jag skulle utses till Sveriges mest intresserade tidningsansvarig hade jag aldrig kunnat ana. Jag verkligen älskar att få jobba med tidningar så jag känner mig både stolt och hedrad över den fina utmärkelsen, säger Frida Lindström.

– Med ett engagemang utöver det vanliga, ett intresse och nyfikenhet för tidningar samt en stor passion för sitt arbete som tidningsansvarig är Frida en självklar vinnare. Hon vet vad som krävs för att driva försäljning av tidningar och gör det där lilla extra som möjliggör att tidningarna får ta en naturlig plats inte bara i tidningshyllan utan i hela butiken, säger Lotta Karlstrand, Trade Marketing manager på Tidsam.

Som vinnare av tävlingen tilldelas Frida Lindström 20 000 kr att använda till butiksinredning eller till en kampanj i butiken, samt biljetter till Bilsport Performance & Custom Motor Show och en massa fina priser från de medverkande förlagen.

– Jag vill att tidningshyllan ska vara något extra och tack vare prispengarna har jag möjlighet att förverkliga några av alla mina idéer, avslutar Frida.

Juryn för Sveriges mest intresserade tidningsansvarig bestod av:

Fatima Ravemark, Aller Media

Johan Westerberg och Michael Jensen, Egmont Publishing

Karin Grundström, Albinsson och Sjöberg

Malin Carlén, Bonnier Tidskrifter

Lotta Karlstrand, Tidsam

För mer information, vänligen kontakta:
Jesper Edlund, Marknadschef
E-post: jesper.edlund@tidsam.se
Tfn: 076 – 339 31 67

• kampanj
  • tidningsansvarig
  • tävling

Tidsam är Sveriges största tidskriftsleverantör och distribuerar ca 400 titlar som säljs via ca 7000 återförsäljare runt om i landet. Bland de titlar Tidsam distribuerar märks många starka och kända varumärken som t ex Elle, Lantliv, Damernas Värld, Hänt Extra, Bamse, Illustrerad Vetenskap, Bilsport, Allt om mat och Hus & Hem. Alla varumärken finns på www.tidsam.se.

Tidsam ägs av Egmont Publishing, Aller media, Förlags AB Albinsson & Sjöberg och Bonnier Tidskrifter. Det arbetar ca 150 personer på Tidsam, varav ca 100 på distribunalen i Värnamo där all packning och distribution av tidningar sker. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Tidsam är miljöcertifierat enligt ISO 14001.