Ekologisk bomull och återvunnen polyester - Vårens gröna sköna plagg från Tierra

Pressmeddelande  •  2012-04-12 15:24 CEST

Ekologisk bomull och återvunnen polyester är material som återfinns i några av vårens favoriter från Tierra. Scirocco Hood Jacket, Scirocco Zero Jacket, retrojackan Gale Jacket och Vault shorts och byxor för att nämna några. Återvunnen polyesterfiber kommer från exempelvis återvunna flaskor och återanvända kvalitetstyger. Materialet har lika bra prestanda som andra högteknologiska funktionsplagg. Spana in dessa miljöbra skönheter.

Gale Jacket
Den som var anhängare på 90-talet känner igen sig i denna retromodell från Tierra som har fått namnet Gale Jacket. En vattenavstötande jacka i 76 % ekologisk bomull och 24 % återvunnen polyester. Finns i flertalet färger i dam- och herrmodell. www.tierra.se Pris: 1 699 kr

Scirocco Hood Jacket och Scirocco Zero Jacket
Vindtäta och vattenavvisande storfavoriter, med och utan huva i 100 % återvunnen polyester och märkt med Eco-Circle-symbolen. Eco-Circle är framtaget av japanska Teijin som är världsledande inom återvinning av polyester. Scirocco Zero Jacket är fleecefodrad och kan liksom Scirocco Hood Jacket packas ner i sin egen ficka med en hängögla på. Häng den förslagsvis på cykeln eller klätterselet. Finns i fyra olika färger i dam- och herrmodell. www.tierra.se  Pris: 999 kr

Vault Pants och Vault Shorts
Namnet Vault är inspirerat av urban actiongymnastik. Snedställda sidosömmar gör att rörelsefriheten är stor. Vault Trousers finns i dam- och herrmodell och har bälteshällor och gylf. Nätt midjejustering för utmärkt passform. Bakfickor med knapp och en elastisk cord justerar benens slut. 76 % ekologisk bomull och 24 % återvunnen polyester. Glassfläcksresistent tyg lagom till sommaren.
www.tierra.se Pris: 749 kr (shorts) och 1 299 kr (byxor)

Tierra grundades 1983 av Anders Andersson i Kinna utanför Borås. Företaget utrustade den första helsvenska expeditionen som lyckades bestiga Mount Everest 1991. Idag har Tierra kontor i Stockholm och Örnsköldsvik. Tierra utvecklar och säljer produkter för ett aktivt uteliv och expeditioner. www.tierra.se

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom