Städfaktor får nya uppdrag av MKB

Städfaktor AB, som är en del av Tillväxtfaktor-X företagsinkubator för socialt entreprenörskap, har via upphandlingsförfarande vunnit ett nytt städuppdrag på Holma i Malmö.

-  Vi ser det utökade samarbetet med MKB som ett kvitto på att vi levererat kvalitet i städuppdraget på Törnrosen. Ett område som vi ansvarat för sedan 2011 och vi hoppas att det utökade förtroendet kommer leda till fler nyanställningar inom verksamheten. Det säger Ola Bolinder Styrelseordförande för Tillväxtfaktor-X.

Städfaktor bedriver städning i fastigheter och kontor. Företaget ägs av Tillväxtfaktor-X och är idag en etablerad aktör med uppdragsgivare såsom MKB Fastighet AB, Valad och Heimstaden. Städfaktor har idag åtta anställda med både erfarenhet och kunskap. Den handledande personalen har SRY yrkesutbildning.

För mer information vänligen kontakta:

Ola Bolinder 0733-82 20 95, arbetande Styrelseordförande för Tillväxtfaktor-X.

Om Tillväxtfaktor-X

Tillväxtfaktor-X är en ekonomisk förening som grundades i början av 2010 av tre företag: Protelo Solutions AB (IT), Viviv AB (Socialt företagande) och Imbue (IT). Grunden för företaget är den inkubatorverksamhet som förenar människor utanför arbetsmarknaden och näringslivet. Visionen är att skapa livskraftiga företag där näringslivet bidrar med marknad och kunnande, medan Tillväxtfaktor-x bidrar med kunnande i socialt företagande och handledande av personal. Arbetet sker i form av socialt entreprenörskap i en inkluderande företagsinkubator. Tillväxtfaktor-X har sin bas i Malmö. Mer information på http://www.tillvaxtfaktor-x.se

• malmö
  • ola bolinder