Pressträff om sommarsjukvården i Norrtälje

Pressträff om sommarsjukvården i Norrtälje

Coronaviruset fortsätter att kräva stora sjukvårdsresurser. Samtidigt ökar belastningen på akutsjukvården i Norrtälje kommun under sommaren. Nu krävs att alla, både fast- och fritidsboende, följer rekommendationerna och tar det extra försiktigt på semestern. Tiohundra AB och Norrtälje kommun bjuder in till en gemensam pressträff om sommarsjukvården.

– Efter några veckor med en långsam nedgång i antalet patienter i covidflödet på Norrtälje sjukhus ser vi nu åter tecken på en ökning, inte minst på intensivvårdsavdelningen. Jag är bekymrad över utvecklingen, särskilt eftersom den sammanfaller med sommarperioden som alltid är extra ansträngd på sjukhuset, säger Tiohundra AB:s VD Peter Graf.

– Nu behöver vi allmänhetens hjälp: följ myndigheternas rekommendationer för att minska smittspridningen och ta det lugnt i fritidshuset så du inte skadar dig, säger Bino Drummond (M), kommunstyrelsens ordförande i Norrtälje.

Välkommen till pressträff

Tid: Torsdagen den 4 juni kl 10.00
Plats: Norrtälje sjukhus (samling utanför huvudentrén)

Medverkande:

• Peter Graf, VD, Tiohundra AB
  • Bino Drummond (M), kommunstyrelsens ordförande, Norrtälje kommun
  • Susanne Bergenbrant Glas, chefläkare, Tiohundra AB
  • Andreas Dahlqvist, enhetschef, akutmottagningen, Norrtälje sjukhus

Anmäl gärna deltagande i förväg till info@tiohundra.se

Tillgänglighet för media

Tiohundra AB:s kommunikationsenhet är normalt bemannad kontorstid. Med anledning av coronaviruset covid-19 och den påverkan detta har på vår verksamhet försöker vi ha en ökad tillgänglighet. För kontakt kvällar och helger kan kommunikatör i beredskap i första hand sökas via info@tiohundra.se. Vid mediefrågor rörande sjukvården och covid-19 i Region Stockholm kan också regionens pressjour kontaktas, tel 08-123 131 48.