Peter Graf, VD, TioHundra AB.

​Stort intresse för TioHundra i Almedalen

Intresset för vårdbolaget TioHundra är mycket stort just nu. Det märks inte minst under Almedalsveckan där VD Peter Graf medverkar i flera sammanhang.

E-hälsa, framtidens sjukvård och ökad samverkan mellan landsting och kommun är ämnen som uppmärksammas vid årets Almedalsvecka i Visby, som inleds på söndag.

TioHundra AB arbetar aktivt med att hitta nya IT-lösningar inom sjukvård och omsorg och arbetar samtidigt gränsöverskridande för att skapa integrerade vårdkedjor.

En mängd förfrågningar

Inför Almedalsveckan har intresset för att få höra mer om TioHundra AB:s nya arbetssätt varit mycket stort.

– Vi har fått en mängd förfrågningar om att medverka i olika sammanhang under veckan, vilket förstås är mycket glädjande, säger VD Peter Graf, som inte är förvånad över det stora intresset.

– Vi har nyligen blivit permanentade efter en lång projekttid, samtidigt som vi kan visa att vi är kostnadseffektiva, kan leverera vård och omsorg av hög kvalitet och anammar nya IT-lösningar och arbetsmetoder.

Uppmärksammade IT-satsningar

Under Almedalsveckan håller Peter Graf bland annat ett föredrag med rubriken ”Från röda till svarta siffror med hjälp av e-hälsa”, där han berättar om några av bolagets uppmärksammade och prisbelönta IT-satsningar, som mobil journal och digitala läkemedelslistor, kopplat till hur bolaget kunnat vända stora underskott till en ekonomi i balans.

Peter Graf medverkar också i en rad diskussionspaneler och seminarier under veckan, om allt från personcentrerad omvårdnad inom demensvården till hur ledarskap och organisationskultur kan få sjukvården att bättre utnyttja möjligheterna med ny teknik.

TioHundra AB:s medverkan i Almedalsveckan

Världens bästa eHälsa 2025 – ledarskap och organisationskultur är nyckeln

Öka samverkan mellan landsting och kommun

Riv väggarna – framtidens sjukvård skapas här och nu

Kan patienten rädda vården?

Från röda till svarta siffror med hjälp av e-hälsa

Ett paradigmskifte på gång inom hälso- och sjukvården och omsorgen?

Kan vi ge en minnesvärd vård vid Alzheimers sjukdom?

Det här är TioHundra

Vi har en årlig omsättning på 1,5 miljarder och ca 2 500 fast anställda, vilket gör oss till Norrtälje kommuns största arbetsgivare. Vår ägare är kommunalförbundet Sjukvård och omsorg i Norrtälje, ett samarbete mellan Stockholms läns landsting och Norrtälje kommun.