Intervju med Ove Sahlin, platschef på Titania

Nyhet   •   Feb 08, 2013 08:29 CET

Titania gjorde en snabb intervju med Ove Sahlin, till höger i vit tröja på bilden ovan, som just nu är platschef på två av Titanias projekt, nämligen ett stambyte för Brf Höstfibblan i Täby och ett badrumsrenoveringsprojekt med relining för Wallenstam på Oxelvägen i Älta.

- Hej Ove. Hur är läget?

- Det är bra, tack.

- Du har ju jobbat som platschef på Titania i drygt 1,5 år nu. Vad är det viktigaste man behöver som platschef?

- Ett headset. Att kunna röra sig och prata samtidigt är A och O i det här jobbet.

- Vad är de största fördelarna med Titania som arbetsgivare tycker du?

- Att det är ett snabbt växande företag som befinner sig i en spännande fas i utvecklingen just nu. Samt Titanias mångfald bland de anställda vad gäller kön, men främst etnicitet.

- Vilka egenskaper är de viktigaste hos en bra platschef?

- Social kompetens! Att alltid vara artig, tillmötesgående och trevlig, eftersom man kommer i kontakt med så många människor varje dag. Och man måste vara professionell! Man måste kunna bemöta de boende på ett bra sätt så de får förtroende för en själv i egenskap av platschef och såklart även för företaget. Informationsflödet är jätteviktigt för att skapa trygghet hos de boende. Om man t ex skall stänga av strömmen i huset, så är det viktigt att berätta varför och när strömmen kommer att stängas av och hur länge den kommer att vara avstängd.

Vad rekommenderar du för kvarboende som har husdjur och skall vara med om ett stambyte?

För djurets skull så rekommenderar vi omplacering om det är möjligt dvs, i alla fall under dagtid. T.ex hunddagis för hundar. Djur är ju känsligare än oss människor för oljud och speciellt i den inledande rivningsfasen av ett stambyte blir det mycket buller.

Många  blir ju "arbetsskadade" i sina yrken, som att sopgubbar smygkollar om deras vänner sopsorterar, makeup artister smygkollar i kompisars badrumsskåp för att se vilka märken som används osv. Är detta något du har märkt av själv?

Ja, det märker jag absolut av. Jag kollar alltid på badrum och kök. När jag köpte hus nu senast så tittade jag nästan bara på badrummet för att jag vet att det kan bli så stora kostnader. Så svaret är ja, badrumsstandarden kollar jag var jag än är. Och färgval och det praktiska och det estetiska.

Vilket är det värsta badrummet du stött på?

Mitt egna när jag flyttade in! Taket var orange, på väggarna våtrumstapet från 70-talet, gräddgul tapet med orangea och bruna prickar. Brun plastmatta på golvet, alla krokar var i gammal gulnad plast. Toalettstolen var original från -79 och den stod och rann hela tiden. Och sen var det brun toasits med.

- Hur ser ditt drömbadrum ut?

Jag tycker ju personligen att det är ballt med kopparbrunt som slår igenom med metall. Och om jag hade haft ett stort badrum så hade jag delat upp det i två zoner och golvet skulle ha stora plattor. Sen skulle det vara en designbrunn mot en lång och smal vägg och så skulle golvet luta lite mot brunnen. Sen skulle det vara två stora duschmunstycken, så att man kan duscha tillsammans. Eller att man har en stor dusch installerad i taket så att det blir som ett regn, ett vattenfall. Och med ledspottar i taket givetvis.

- Hur ser trenderna ut för badrum framöver tror du?

- Nu är det ju mycket svart och vitt som gäller. Om trender framöver så tror jag att fondväggar i badrummet blir stort. Och att fondväggen har en vågad färg, t.ex. röd, och att den sitter bakom duschblandaren. Tror som sagt att vi kommer gå ifrån att badrummen bara är svart och vita.

- Vi får se om du får rätt angående kommande trender. Nu skall vi låta dig gå tillbaka till jobbet.

- Tack för det.

Vill Du också börja jobba tillsammans med Ove på Titania? Titania har många lediga tjänster och söker ständigt duktiga medarbetare. Se rubriken "Lediga tjänster hos Titania" för mer information

För att se vad Titania medarbetare tycker om att arbeta på företaget, se rubriken "Vi trivs på Titania"

För att läsa mer om vilka typer av personalaktiviteter och events som görs på Titania, ser rubriken "Events och aktiviteter"