Titania söker material- och inköpsansvarig

Nyhet   •   Feb 27, 2013 09:06 CET

Beskrivning av tjänsten som material- och inköpsansvarig:

Vi söker nu en erfaren inköpare för en central och mycket viktig roll i företaget. Erfarenhet av byggbranschen är ett plus, men inte nödvändigt. Är du en prestigelös, resultatinriktad och strukturerad person med höga ambitioner är det dig vi söker!

Som material- och inköpsansvarig är det viktigt att du är självgående, noggrann och disciplinerad. Du ska vara bra på att ta egna, snabba initiativ och kunna lösa uppgifter på egen hand. Du får möjlighet att arbeta och visa vad du kan i ett expansivt företag där man vågar satsa på den som har ambition att utvecklas och viljan att skapa mervärde för företaget.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:

- Ansvara för centrala upphandlingar och förhandlingar med leverantörer.

- Aktivt arbeta för att sänka företagets inköpskostnader genom att t ex ta fram nya leverantörer, nya produkter, nya arbetsmetoder etc.

- Utveckla företagets interna rutiner för inköpen för att undvika svinn, slöseri och ineffektivitet.

- Kommunicera ut utköpsinstruktioner till företagets anställda samt uppföljning av att dessa följs.

- Statistik och uppföljning av nyckeltal kring inköp och lagerhållning, både på projektbasis och för företaget som helhet.

- Uppföljning och analys av företagets inköp.

- Upprätta materialspecifikationer på våra byggprojekt

- Löpande informera samt samarbeta med ekonomichef och ansvarig för projekteringsavdelningen i inköpsrelaterade frågor.

- Uppföljning av reklamationer.

- Anpassa och utveckla inköpsdelen av affärssystem Microsoft Navision Dynamics

- Övergripande ansvar för lager och lagerhållning

Beskrivning av företaget:

Titania är verksamt i hela Stockholms län och utför alla typer av ROT- och fastighetsutvecklingsprojekt och kommer under 2013 även börja med nyproduktion. Företaget har växt kraftigt de senaste åren och kommer i år att hamna på en omsättning på ca 250 milj. kr. Målet är att nå 500 miljoner kronor i omsättning inom 3 år och den kraftiga tillväxten skapar spännande utvecklingsmöjligheter för dem som arbetar i företaget. Vi är inte rädda för ny teknik, nya idéer/förslag och nya arbetsmetoder som kan öka effektiviteten i företaget och vi är beredda att satsa resurser på det och dem vi tror på.

Hos oss är du en del av ett ambitiöst team, där medelåldern är ungefär 35 år, ungefär 10 nationaliteter finns representerade och tempot och kraven på de anställda är höga. Samtidigt får man som anställd mycket tillbaka för sin arbetsinsats i form av bra lön, bra sammanhållning och trevligt arbetsklimat på arbetsplatsen. Kontoret ligger i trevlig miljö i Fredhäll, Kungsholmen, med goda kommunikationer med närhet till bussar och tunnelbana. Det finns även gott om parkeringsplatser vid kontoret.

Krav:

Minimum 3-5 års erfarenhet av inköpsuppgifter

B-körkort

Grundläggande kunskaper i engelska.

God datorvana

Önskemål:

Kunskaper i byggkalkylering

Erfarenhet från byggbranschen

Kunskaper i affärssystemet Microsoft Navision "NAV"

Om du känner att du har de kvalifikationer och den ambition som krävs för att lyckas hos oss, skicka omgående ditt CV till oss på mailadressen:joakim@titania.se

Frågor angående tjänsten besvaras endast via mail på ovanstående adress, pga hög arbetsbelastning.

Ansökan:

Vi tar emot ansökan via epost: joakim@titania.se

Här kan Du skicka in Din ansökan till tjänsten som Material- och inköpsansvarig

Läs om vad Titanias medarbetare tycker om att arbeta på Titania.

Se även rubriken Events och aktiviter för mer information om vad företaget ordnar för sina medarbetare.

Läs mer om vilka som arbetar på Titania under rubriken Kontakta oss.