Titania tecknar nya avtal!

Nyhet   •   Jul 17, 2013 10:11 CEST

Titania har under våren och sommaren 2013 tecknat avtal avseende ett flertal nya projekt, både i egen regi och för externa beställare. Stambyten, totalrenoveringar, reliningsentreprenader och ombyggnationer av lokaler och råvindar till lägenheter ryms inom de tecknade avtalen.

Nedan följer exempel på Titanias nya projekt:

Relining på Dramaten (Kungliga Dramatiska Teatern)

Titania har fått uppdraget att genomföra reliningsarbeten i en av Sveriges absolut mest välkända byggnader, nämligen Sveriges nationalscen i form av Kungliga Dramatiska Teatern dvs Dramaten på Nybroplan mitt i Stockholm.

Ombyggnation av råvind till vindslägenheter i Brf Muttern 9

I mycket attraktivt läge på Södermalm har Titania förvärvat råvinden i denna fastighet från 1912 som ägs av Brf Muttern 9 på Heleneborgsgatan / Varvsgatan.

Råvind Brf Muraren 11 Jarlaplan 4 / Roslagsgatan 2

I Brf Muraren 11:s centralt belägna fastighet i korsningen Jarlaplan 4 / Roslagsgatan 2 har Titania köpt råvinden som skall byggas om till exklusiva vindslägenheter för att sedan avyttras i egen regi under år 2013/2014.

Ombyggnation av lokalyta till lägenheter i Brf Stapelbädden 7

Titania har köpt lokalyta i en av bostadsrättsföreningen Stapelbädden 7:s fastigheter på Gröndalsvägen 186-212/Ekenbergsvägen 21-23 i Gröndal. Lokalytan omfattar ca 1100 kvadratmeter och skall byggas om till bostadslägenheter av Titania för att sedan avyttras i egen regi.

Relining i HSB Brf Bofinkens 426 lägenheter i Solna

Titania har fått i uppdrag av HSB Brf Bofinken att relina stammarna med strumpmetoden i föreningens åtta fastigheter med totalt 426 lägenheter på Wiboms Väg 2-27 i Solna. Arbetena påbörjas i juli 2013 och beräknas vara färdigställda i augusti 2014.

Stambyte Brf Folkungaträdet 5

I detta projekt för bostadsrättsföreningen Folkungaträdet 5 skall ett traditionellt stambyte med påföljande badrumsrenoveringar genomföras i föreningens fastighet på Lidnersplan 8 i Kristineberg på Kungsholmen.

Stambyte för Brf Mälareken

I detta projekt för Brf Mälareken i kvarteret Stockholm Advent 1 på Gösta Ekmans Väg 15-17 i Hägersten skall Titania på totalentreprenad bland annat byta ut befintliga installationer samt renovera våtrum, toaletter och wc-utrymmen. Föreningens samtliga 54 lägenheter omfattas av stambytet som beräknas pågå från maj till december 2013.

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.