Toyota mottog två prestigefulla internationella truckpriser vid CeMAT 2014

Toyota mottog två prestigefulla internationella truckpriser vid CeMAT 2014

Den intelligenta fleet management lösningen, Toyota I_Site, och den energieffektiva och pålitliga elektriska motviktstrucken, Toyota Traigo 80, blev stora vinnare vid utdelningen av priset International Forklift Truck of the Year (IFOY).

Toyota Material Handling Europe (TMHE) fick en riktigt bra start på CeMAT, världens ledande internlogistikmässa i Hannover i Tyskland denna vecka. Vid kvällscermonin av IFOY Awards måndagen den 19 maj, emottog TMHE den internationella juryns erkännande för kvalitet och tillförlitlighet för två av sina truckar och lösningar: Toyota I_Site och Toyota Traigo 80.

Toyota I_Site valdes i kategorin ”Intralogistics Solutions” för sina bevisade aktiva egenskaper och tydliga kundnytta. Juryn var övertygad om den effektivitetsvinst, ökade produktivitet och låga driftskostnad som Toyota I_Site bidrog med, hos den internationella logistikleverantören Carreras Group, där Toyota I_Site sköter 300 truckar på 22 olika platser.

Den elektriska motviktstrucken Toyota Traigo 80 vann i kategorin ”Motviktstruckar upp till 3,5 ton”. Juryn var särskilt imponerad över truckens kraftfulla acceleration som gör den 20 % mer produktiv samtidigt som den är en av de mest energieffektiva i sin klass.

”Jag känner mig mycket hedrad över att emotta dessa två IFOY-priser,”säger Hans van Leeuwen, Executive Vice President Marketing and Sales, Toyota Material Handling Europe. ”Denna prestation hade inte varit möjlig utan våra medarbetares och kunders engagemang, Det är även ett bevis på vad vi konstant strävar efter: Kundnöjdhet genom enastående effektivitet.”
Vinnarna samt de nominerad bidragen i IFOY Award kan ses i TMHEs paviljong 32, tillsammans med en rad nya produkter och lösningar som TMHE ställer ut hela veckan på CeMAT 2014.
Välkomna!