Toyota Tonero nu med hydrostatisk transmission

Toyota Tonero nu med hydrostatisk transmission

Toyota Material Handling Europe (TMHE) ger kunderna en extra valmöjlighet: Från och med nu erbjuds de dieseldrivna motviktstruckarna Toyota Tonero antingen med en momentomvandlare eller med ett hydrostatiskt transmissionssystem.

Det hydrostatiska systemet, som är ett tillval för förare som föredrar körkänslan med denna typ av transmission, blir först tillgängligt i Toyota Tonero-serien med 2,0-2,5 tons kapacitet. Men det kommer successivt att införas i hela Tonero-programmet.

Den nya hydrostatiska Toyota Tonero-trucken är utvecklad i Europa och utrustad med Toyotas industrimotor, som tillverkas i Japan. Den kompletteras med en hydrostatisk transmission som produceras i Tyskland. Den har samma starka fördelar och varaktiga Toyota-kvalitet som hela Tonero-programmet: Oöverträffad stabilitet tack vare det integrerade Toyota SAS Toyota SAS (System of
Active Stability) och låg tyngdpunkt, enastående runt-om-sikt för ökad hanteringssäkerhet och den höga tillförlitlighet som tillverkning enligt Toyota Production System (TPS) innebär.

”Vårt beslut att lansera hydrostatisk transmission bygger på krav som kommer från våra befintliga och potentiella kunder. Vi strävar efter att skapa trucklösningar som kan passa alla förare och applikationer”, säger Craig Walby, Director Product Management på Toyota Material Handling Europe. ”Vi fortsätter med ständiga förbättringar (kaizen) av våra produkt- och tjänsteerbjudanden för
att öka våra kunders nöjdhet."

Toyota Tonero-trucken med Hydrostatisk transmission kommer vara en av många produkt-, tjänste- och tekniklösningar som Toyota Material Handling presenterar på CeMAT 2014  i Hannover (19-23 maj). Kom och bli överraskad vår nya monteryta i Paviljong 32.