Tvåtons Ixion-staplare från BT

Tvåtons Ixion-staplare från BT

BTs program med Ixion-staplare har utökats genom lanseringen av nya tvåtonsmodeller för tunga applikationer. De två nya truckarna heter Ixion SPE200 och SPE200L. Den sistnämnda versionen är utrustad med höjbara stödben för arbete på ojämna ytor och ramper. Båda modellerna har en kapacitet på 2000 kg vid enpallsstapling men L-modeller kan också bära två pallar samtidigt – en på gafflarna och en på stödbenen. Det gör den idealisk för lastning och lossning. Truckarna kan stapla på höjder upp till 3950 mm och är optimerade för arbete på långa körsträckor tack vare deras åkplattformar. Samtidigt som de nya truckarna innebär nya nivåer när det gäller horisontell och vertikal förmåga, behåller de Ixion-seriens flexibilitet och enkla handhavande. BT Powerdrive-system ger mjuka, kraftfulla prestanda och fingertoppskontroll. Detta kombineras med BTs sensi-lift för mjuk och exakt justering av lyfthöjd. Resultatet är en truck som är ett nöje för föraren – speciellt när den utrustas med tillvalet servostyrning, som säkerställer säkerhet och exakthet i hanteringen. De nya truckarna är också utrustade med BTs patenterade Powertrak för utmärkt stabilitet och dragkraft, som automatiskt anpassas till lastvikten. För flerskiftsapplikationer finns det som tillval snabbt batteribyte med hjälp av rullbanor. För att få ut mesta möjliga arbete mellan batteribyten, har båda modellerna som tillval ett extra stort batteriutrymme (440 Ah). Andra tillval är större kapacitet på högre höjder genom ett bredare chassi, en tillfällig fartminskning med en knapptryckning, laststöd för hantering på hög nivå samt ett skyddstak för ökat förarskydd.