Sveriges mest sålda eu moped - TMS behåller ledartröjan

TMS är återigen Sveriges mest sålda mopedmärke. Under första kvartalet såldes det 2976st mopeder av sorten klass 1 Sverige (oftast kallat EU Moped). Med en marknadsandel på drygt 16 % så ökar TMS på en annars fallande marknad.

- Enligt siffrorna så sjunker totalmarknaden nästan 30 % under kvartal 1 2009 mot föregående år. Att vi ökar försäljningen och tar marknadsandelar är så klart mycket inspirerande. Samtidigt är det tråkigt att marknaden sjunker, men jag tror att det hänger ihop med den oroliga omvärlden. På sikt är jag övertygad om att marknaden för mopeder kommer att växa ytterligare. Mopeden är helt enkelt ett väldigt bra och billigt transportmedel, säger Mikael Kjellman, VD för Trendimport AB

TMS EU-Mopeder finns till försäljning genom TMS återförsäljare och www.tmsmotor.se.

För mer information kontakta:

Mikael Kjellman

VD, Trendimport AB

mikael.kjellman@trendimport.se

TMS - en del av Trendimport Gruppen. Trendimport Gruppen (www.trendimport.se) är ett lönsamt bolag som omsatte 115 miljoner SEK 2008. Trendimport har haft en kraftig omsättningsökning varje år sedan starten 2003. Bolaget har ca 35 st anställda fördelat i Sverige, Norge, Danmark och Kina. TMS är ett EU-registrerat varumärke och har blivit ett av de ledande varumärkena i norra Europa. Idag kan du hitta TMS varumärke i Sverige, Norge, Danmark, Estland, Lettland, Nederländerna och Spanien.

• moped
  • mopeder