Pressmeddelande -

Svenska startup-bolaget Togee Technologies lanserar Togee – världens första mobilapp för interaktiv skärmdelning

Det Stockholmsbaserade startup-bolaget Togee Technologies AB kommer inom kort lansera Togee – en revolutionerande app inom social media-segmentet som för första gången, någonsin, gör det möjligt för mobilanvändare att kommunicera och dela skärmupplevelser med varandra på ett helt unikt sätt.

Togee erbjuder flera användare att videochatta, skissa och kommentera i en skärmdelning – på en och samma gång i realtid! Den patenterade och avancerade tekniken har utvecklats av Togee Technologies eget team bestående av 12 utvecklare. Startup-bolaget (med totalt 16 anställda medarbetare inom utveckling, design och marknadsföring) har hittills dragit in strax över 5 miljoner svenska kronor i externt kapital, och intresset för den nya appen bland investerare har visat sig vara stort. Togee kommer att lanseras på App Store och Google Play i juni 2019.

– Det är hög tid att mobilanvändare optimerar sin skärmtid. Med Togee erövrar och återskapar vi definitionen av att dela. Ingen annan mobilapp på marknaden erbjuder en lika personlig och avancerad skärmupplevelse mellan användare. Togee kommer förändra hur en hel uppkopplad och social värld kommunicerar, säger Daniel Diegelmann, CEO Togee Technologies AB.

– Med Togee slipper mobilanvändare skicka otaliga mängder skärmdumpar, eller skriva många och långa texter, för att kommunicera och förstå varandra. Nu kan de istället på ett smidigt, snabbt och framförallt roligt sätt umgås i mobilen; boka den där flygresan, shoppa den perfekta outfiten eller helt enkelt uppleva det senaste virala videoklippet – tillsammans, säger Peter Andersson, CMO Togee Technologies AB.

• stockholm
  • startup
  • business
  • ios