Amerikansk EKO-IPA - nu på Systembolaget

Pressmeddelande   •   Mar 16, 2012 17:00 CET

Den 2 april lanseras amerikanska Napa Smith Organic IPA i Systembolagets fasta sortiment. En India Pale Ale från Kalifornien, bryggd på ekologiska råvaror och fylld med generösa smaker.

Bryggeriet Napa Smith, beläget i Napa, Kalifornien, producerar spännande ölsorter som under åren mottagit en rad utmärkelser och medaljer. Sverige blir den första marknaden utanför USA där ölen lanseras och först ut är bryggeriets ekologiska IPA.”Målet med ölen var inte att skapa en ekologisk öl som råkade vara en IPA – utan att brygga en fantastisk IPA – som råkade bli ekologisk”.

Bakom ölen ligger bryggmästaren Don Barkley som är en av USA:s mest erfarna och framgångsrika bryggare av hantverksmässig öl.

Napa Smith Organic IPA är bryggd på ekologiska råvaror och har en generös ton av humle. Doften är blommig och robust med en avslutande bitterhet och mjuk citruston som IPA-älskare uppskattar.

På Napa Smith Brewery brygger man öl för mat, och anser att ölen ska ha en lika självklar plats på middagsbordet som en flaska vin. Organic IPA som är en fyllig och smakrik öl passar utmärkt till bland annat curry, kycklingvingar eller lagrad ost.

Kommentarer (0)

Kommentera