Toms bryter mark med choklad för godissugna!

Nu kommer choklad för den godissugna. Toms ger sig in i chokladhyllan med tre starka nyheter med riktiga godisbitar från välkända ikoner.
Säg hej till Toms mjölkchoklad med smak av Ferrari, Mintstång och Häxvrål.

Toms har stor erfarenhet av mjölkchoklad på den danska marknaden, där man under långa tidsepoker varit marknadsledare i kategorin. Nu tar Toms steget in i den svenska chokladhyllan med draghjälp av tre smaker som har en betydande plats i de svenska godisätarnas hjärtan.

Lanseringen består av tre olika smaker i storleken 80 gram. Det gemensamma är att samtliga innehåller riktiga godisbitar från originalet. Smakerna är Ferrari, en av Sveriges absolut mest välkända lösgodissorter, samt Mintstång och Häxvrål.

2017 gjorde Toms en stor satsning på Ferrari-serien, med ny design och flera nya smaker paketerade i påsar. Det har inneburit en succé och nu är Ferrari den snabbast växande påsserien på svenska marknaden.

Chokladkakorna är nästa steg i den långsiktiga strategin att etablera varumärket Toms på svenska konfektyrmarknaden.

– För Toms som varumärke i Sverige har vi en väldigt tydlig strategi som innebär att vi fokuserar på våra älskade ikonprodukter och vi vill genom inovation erbjuda dessa i nya, spännande former och varianter. Detta är ett spännande sätt för oss att oss in i ett nytt segment med varumärket Toms på den svenska marknaden, säger Ola Göransson, marknadschef på Toms Sverige.

Toms nya chokladkakor kommer till handeln från och med vecka 38.

Mer information

Är du journalist, recensent eller influencers och vill ha ett smakkit för att få en möjlighet att testa och recensera våra nyheter, vänligen kontakta David Axelsson, digital marknadskoordinator på Toms Sverige, på dax@tomsgroup.com.

• Mat, dryck

• toms
  • konfektyr
  • livsmedel
  • choklad
  • godis

Toms Sverige är en del av danska Toms Gruppen, ett av nordens största konfektyrföretag med huvudkontor i Ballerup, Köpenhamn. Våra mest kända varumärken i Sverige är Anthon Berg, Toms Pingvin och Nellie Dellies. Toms har Sverigekontor i Halmstad, omsätter över 300 miljoner kronor och har ett 30-tal anställda. Tillverkningen sker på fabriker i Danmark.

Hemsidor:
www.tomsgodis.se