Nytecknat avtal med Europaledande aktör inom teknisk kontroll

DEKRA Industrial AB är ett företag som endast arbetar med säkerhetsrelaterade tjänster. Genom TOOLS och DEKRAS nya samarbete består erbjudandet av mätningar, besiktningar och utbildningar inom arbetsmiljö. - Vi förstärker nu vårt erbjudande genom att erbjuda våra kunder mätningar, besiktningar och utbildningar inom arbetsmiljö, berättar Robert Bennerheim, HMS- och Tjänsteansvarig på TOOLS.

Det nytecknade avtalet med DEKRA Industrial AB är ett sätt att fortsätta arbetet med att bredda och utveckla TOOLS kontinuerliga arbete med Hälsa, Miljö och Säkerhet samt att samla in spetskompetenser inom olika områden.

- Vi ser fram emot ett utvecklande samarbete och kommer att jobba tätt tillsammans för att göra våra kunders arbetsmiljö bättre. Samarbetet med DEKRA stödjer vår kraftfulla satsning på hälsa, miljö och säkerhet och vårt förhållningssätt – behov före lösning, säger Robert Bennerheim.

DEKRA är ledande i Europa inom teknisk kontroll och arbetar ständigt för en säker värld, vilket innefattar säkerhet på arbetsplatsen, på vägen och i hemmet. Med stor nationell spridning arbetar DEKRA med säkerhetsrelaterade tjänster och utgör nu en tydlig förstärkning av TOOLS erbjudande. DEKRA är ett väletablerat företag med lång erfarenhet av att jobba med, och för, en bättre och säkrare arbetsmiljö.

- Just området arbetsmiljö är i stort fokus nationellt där det senaste året har kommit nya lagkrav och reglerande föreskrifter. Inom DEKRA Industrial AB kommer vi att ha fokus på att utveckla våra tjänster och kompetenser inom arbetsmiljöområdet de kommande åren, berättar Affärsområdeschef Jari Salo.
Han fortsätter: - Det är mycket spännande, intressant och framförallt väldigt roligt att TOOLS har valt DEKRA Industrial AB som partner inom arbetsmiljötjänster. Vi ser fram emot spännande, utvecklande och givande samarbete med TOOLS de kommande åren.

Torbjörn Eriksson, VD TOOLS Sverige AB, kommenterar det nya samarbetet med Dekra:
- Det är både glädjande och spännande med de samarbetsavtal vi nyligen tecknat. Vi använder två företags styrkor och skapar tillsammans lösningar som är unika i vår bransch. Därmed kan vi hjälpa våra kunder ytterligare med att Eliminera, Förebygga eller Skydda sig mot risker för både medarbetare och för vår omvärld. Vi skapar bättre arbetsdagar för många människor samtidigt som vi hjälper till med hållbar utveckling!

Kontaktperson TOOLS:
Robert Bennerheim
robert.bennerheim@tools.se

• avtalsskrivning
  • arbetsmiljö
  • säkerhet

Om TOOLS - www.tools.se

TOOLS är Sveriges största leverantör av produkter och tjänster för hantverkare och industriarbetare. Hos oss huserar 1000 rådgivare, 80 butiker och Nordens längsta lagerhylla.