TOOLS satsar på nya butiker

I Storstockholm har, med bara ett par veckors mellanrum, två nyöppningar av befintliga butiker i Västberga och Södertälje ägt rum. Dessutom har en butik öppnats i Halmstad och ytterligare en är på gång i Borås. TOOLS försäljningschef för Storstockholm, Per Sadle, berättar om satsningen. – Vi gör nu en satsning på att öka vår tillgänglighet, berättar Per.

TOOLS nyöppnade butik i Södertälje är en sortimentsoptimerad butik med en helt ny känsla. Den topprenoverade butiken är funktionell och planlagd för att göra det enklare för kunden att få en överblick så att man med lätthet hittar vad man söker.
– Vi har under många år drömt om en ny, fin butik i Södertälje. Vi har suttit i lokaler med ett upprustningsbehov och nu har vi fått till vår drömbutik där vi har alla avdelningar samlade på ett plan och även vårt slangcenter där vi pressar slang och säljer ledningskomponenter, säger Per Sadle.
Butiken i Södertälje har, förutom ett brett sortiment, såväl tryck av profilkläder i större skala som ett slangcenter- allt under samma tak.

Även i Västberga var det en lyckad nyöppning med invigning i mitten av oktober. Nu är personalstyrkan och kompetensen sammanförd på Västbergavägen och Per tror att kundens upplevelse kommer att förbättras avsevärt.
– Nu sitter vi alla samlade i ljusa, nyrenoverade lokaler. Butik och säljcenter i ett. Vi satsar på att samla vår kompetens helt enkelt.

Per berättar också om TOOLS satsning på att expandera och utveckla verksamheterna.
– Det var två mycket lyckade invigningar i Västberga och Södertälje, detta efter ett par års planering och hårt jobb. Teamen kring butikerna har gjort en kanoninsats. Vi gör nu en satsning på att öka vår synlighet i Storstockholm. Vi har sedan snart två år en nyrenoverad butik i Stockholm City och nu två fräscha butiker i Västberga och Södertälje och ett säljcenter i Västberga.

Halmstad växlar upp
Även i andra delar av landet fortsätter TOOLS att utvecklas och expandera. I Halmstad har man nyligen flyttat in i nya fina lokaler på Verkstadsgatan och även det firades med invigning. Butikschef Mattias Nyström berättar.
– Invigningen gick väldigt bra. Det var mycket folk i butiken och en fantastisk respons på butikens utformning, inredning och den nya geografiska placeringen. Läget för den nya butiken bedömer vi som väldigt bra. Den ligger i ett centralt placerat industriområde, med en stor genomfartsväg precis utanför och bästa skyltläge på butiken.

Borås står näst på tur

I Borås håller man som bäst på att flytta den befintliga butiken till nya lokaler på Verkstadsgatan 4. Invigningen äger rum den 26 november så förberedelserna är i full gång.
– TOOLS i Borås flyttar till nya, ljusa och optimerade lokaler med bättre läge i Ramnaslätt med närheten till Viared och Göteborgsvägen. Den geografiska placeringen kommer underlätta för kunderna, säger Erik Lindeberg, Butikschef på TOOLS Borås.

Med de nya butikerna har man kunden i fokus, i allt från sortiment till geografisk placering och inte minst en samlad kompetens på plats i butiken.