​​TOOLS sluter nytt avtal med Saab AB

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2016 10:02 CET

TOOLS har slutit ett nytt avtal med Saab AB. Avtalet innebär att TOOLS är ensam leverantör till koncernen gällande förnödenheter, undantaget kläder och ESD-artiklar. Det är ett avtal som sträcker sig över 3 år, med möjlighet till förlängning om ytterligare två år.
- Vi ser fram emot ett givande samarbete med Saab AB, ett industriföretag som verkligen ligger i framkant i sina tillverkningsprocesser, säger Göran Åsén Central KAM Rikskund, TOOLS.

Saab AB är ett mycket framgångsrikt företag inom försvarsindustrin med välkända produkter som flygplan, ubåtar, kustkorvetter, robotförsvar mm. Avtalets värde uppskattas till 400 MSEK.

TOOLS är den största leverantören av industriförnödenheter och industrikomponenter samt därtill relaterade tjänster till industri- och byggsektorn i Norden. Den största enskilda marknaden är Sverige, men TOOLS butiker finns på ca 70 orter och är indelat i fyra regioner. TOOLS levererar dagligen till våra kunder, på ett för miljön så säkert sätt som möjligt, direkt ifrån centrallagren. För att säkerställa att inga avbrott skall ske i leveranser av förnödenheter och personligt skydd samt för att öka tillgängligheten för användaren erbjuder TOOLS även andra anpassade logistiklösningar som skåppåfyllnad eller varuautomater inne i anläggningarna hos våra kunder med TOOLS personal.

För mer information, kontakta;
Göran Åsén, Central KAM Rikskund, TOOLS Telefon: 010 454 78 35
Mikael Karlsson, Purchasing Manager, Saab Group Telefon: +46 1318 6227

Om TOOLS - www.tools.se

TOOLS är Sveriges största leverantör av produkter och tjänster för hantverkare och industriarbetare. Hos oss huserar 1000 rådgivare, 80 butiker och Nordens längsta lagerhylla.

Kommentarer (0)