Äldreboendet Säteriet i Mölnlycke

Tornstaden bygger nytt äldreboende för Eirhem i Mölnlycke

Byggnads AB Tornstaden har fått förtroendet att bygga ett modernt äldreboende med stort fokus på att skapa en inspirerande boendemiljö både inne och ute. På uppdrag av Eirhem startar inom kort byggnationen av 60 nya bostäder i Säteriet i Mölnlycke. Beräknad inflyttning blir under fjärde kvartalet 2021.

För kunden Eirhem ska Tornstaden ansvara för totalentreprenaden av äldreboendet Säteriet, ett livsstilboende med inriktning mot Sport och SPA, i Mölnlycke öster om Göteborg. Förutom 60 lägenheter kommer det att finnas flera gemensamhetsytor som relax och bastu samt lokaler för administrativ verksamhet. En gård med trädgård och uteplatser ska också bidra till en bra miljö för de som bor och arbetar här. Beräknad inflyttning blir under sista kvartalet nästa år.

Eirhems mål är att utveckla trygga äldreboenden. Med kompetens inom både omsorg och bostäder skapar man optimala förutsättningar för både boende och personal.

”Vi är mycket glada och stolta över att få etablera ett modernt och stilfullt äldreboende i Härryda kommun, där vi fortsätter vårt fina samarbete med vår hyresgäst Attendo. Eirhem har gedigen erfarenhet från att långsiktigt bygga, äga och förvalta äldreboenden och vi ser fram emot ett gott samarbete med Byggnads AB Tornstaden under uppförandet”, säger Håkan Olsson som är vd på Eirhem AB.

”Eirhem är en ny kund för oss och samarbetet under projekteringsfasen har fungerat mycket bra. Nu ser vi fram emot att få bidra till att de når sitt mål att skapa ytterligare ett högkvalitativt äldreboende”, säger Erik Olofsson som är vd på Byggnads AB Tornstaden.