Tour Pacific återigen nominerat till Grand Travel Award

Pressmeddelande   •   Dec 02, 2009 11:37 CET

Grand Travel Award går av staplen för artonde året i rad och benämns ofta som resebranschens egen Oscarsgala. 600 resesäljare i Sverige röstar fram de duktigaste aktörerna i svensk resebransch varje år.

2009 blev Tour Pacific nominerad för första gången och hamnade på en hedrande 3:e plats efter Swansons och Temaresor. Nominerade 2010 är, förutom Tour Pacific; Swansons, Temaresor, Sembo och STS Alpresor.

Tour Pacific startade 1993 och har sedan starten varit specialicerade på exklusiva resor till främst Australien, Nya Zeeland och Söderhavet. I början på 2000-talet började man sälja kryssningar i hela världen och sedan några år är företaget generalagenter för två internationella rederier; Regent Seven Seas Cruises, som har små, exklusiva fartyg med endast balkongsviter ombord samt Princess Cruises som vänder sig till en bredare publik.

Tour Pacifics resor säljs i hela Sverige av resebyråkedjorna Ticket och Resia.

Vinnarna i Grand Travel Award presenteras vid en galaceremoni på Grand Hôtel i Stockholm den 11 februari 2010.

Kommentarer (0)