Ny VD för Tourism Group International i Sverige

Holländska Tourism Group International som under 2018 köpte upp det svenska bolaget Touristry med varumärken som Stockholm Info, Red Sightseeing och Red Buses har anställt Manuel Lindberg, 45 som ny VD för den svenska verksamheten from 1 april 2019. Tidigare VD Micha Gottfarb lämnar samtidigt bolaget. Manuel kommer senast från en roll som Koncernchef för norskägda Amesto Translations som under 2018 gick samman med svenska Semantix.

Vi är väldigt glada att få ombord Manuel i vårt team. Manuel har lång erfarenhet av den svenska turist- och reseindustrin och har ett stort nätverk, säger Quinten Luykx, Director International på Tourism Group International.

Det känns lite som att komma hem igen efter att jag varit ett antal år utanför turismbranschen, säger Manuel Lindberg. Tourism Group International är ett spännande bolag och vi kommer att ha fullt upp med bland annat lansering av nya koncept och varumärken här i Sverige, fortsätter Manuel.

För mer information kontakta: Manuel Lindberg: manuel.lindberg@tourismgroup.com, +46768819532

• Företagande, allmänt

Amsterdambaserade Tourism Group International erbjuder en rad turismrelaterade aktiviteter och service under ett flertal olika varumärken i en rad europeiska storstäder så som Amsterdam, Stockholm, Berlin, Köpenhamn, Helsingfors, Tallin och Riga. I Stockholm bedriver man verksamhet under varumärkena Red Sightseeing, Red Buses och Stockholm Info.