Äventyr på Stockholm C ska locka till Skåne!

Äventyr på Stockholm C ska locka till Skåne!

Den 19-29 mars intar Skåne Stockholm C. På 130 m2 byggs ett aktivt och spännande Skåne upp för de ca 200 000 besökarna som dagligen rör sig på centralen. Testa din golfsving, ge dig upp i klättertornet och låt Skåneexperter dela med sig av sina bästa tips.

Tillsammans med utvalda partners och de skånska kommunerna bygger Tourism in Skåne upp ett event som sjuder av aktivitet under 11 dagar. Skåne är en destination som erbjuder ett brett utbud av aktiva upplevelser för hela familjen året runt. Bland de mer annorlunda upplevelserna kan nämnas valsafari, hillrolling och skärmflygning. På Stockholm C erbjuds ett litet smakprov av vad Skåne kan locka med.

Testa din golfsving, prova Taylor Mades och Wilsons klubbnyheter och få tips på hur du förbättrar ditt golfande av bland andra Ove Sellberg, VD och golfpro på PGA of Sweden National. I det närmre fem meter höga profilerade klättertornet kan du provklättra innan du bestämmer dig för att boka en resa till Kullaberg. En puttingbana och en riktig sandstrand sysselsätter också stora som små. Representanter från skånska turistbyråer och anläggningar hjälper dig att botanisera bland de många speciellt framtagna erbjudandena, och hjälper dig att boka din semester.

Amer Sports, med varumärkena Salomon, Suunto och Wilson, är en av de nya samarbetsparterna som väljer Skåne.

- Med sina starka förutsättningar för bra golf och löpning passar Skåne bra som partner till oss, säger Christer Lidgren, VD, Amer Sports Sverige. Samarbetet stärker vår satsning på Salomon Trail Tour med två terränglopp i Skåne. I touren ingår den nya långdistanscupen 7 Suunto Ambit Challenge, där ett av de längre och tuffare loppen lagts i Kristianstad.

- Många förknippar Skåne med god mat, vacker natur, avkoppling och njutning. Vi vill visa Skånes mer äventyrliga sidor också, med kajakpaddling, klättring, grottvandring, safariturer och mycket annat både nervkittlande och pulshöjande, säger Heléne Östberg, marknadschef på Tourism in Skåne.

För mer information, vänligen kontakta:
Heléne Östberg, marknadschef, Tourism in Skåne, 0768-890422
Sara Brynskog, PR-ansvarig, Tourism in Skåne, 0768-870353

Välkomna till Stockholm C. Vi finns på plats kl. 07-19 alla dagar, den 19-29 mars.

Tourism in Skåne AB är Skånes regionala DMO (Destination Management Organisation). Vi samordnar marknadsföring och destinationsutveckling för en hållbar tillväxt i Skåne. Vårt arbete är framtidsinriktat och omvärldsbaserat för att skapa värde för kommuner och besöksnäring. Vi strävar efter att uppnå visionen för destinationen Skåne mot 2030: Skåne – where tourism mattersTourism in Skåne AB ägs, tillsammans med systerbolagen Event in Skåne AB, Film i Skåne AB och Invest in Skåne AB, av Business Region Skåne AB (Region Skåne (85%) och Kommunförbundet Skåne (15%).