Erik Gustafsson – en ny röst för Toyota och Lexus i Sverige

Erik Gustafsson har börjat på Toyota Sweden AB som företagets nye pr- och kommunikationschef för varumärkena Toyota och Lexus. Han efterträder Bengt Dalström, som under många år svarat för företagets medie- och omvärldsrelationer.

Erik Gustafsson har en mycket god branschkännedom, med en bakgrund som bland annat motorjournalist. Han kommer närmast från Škoda Sverige, där han har varit press- och sponsoransvarig.

– Vi är mycket glada över att ha kunnat rekrytera Erik som pr- och kommunikationschef. Hans kunnande och intresse för branschen är en stor tillgång för Toyota och Lexus i Sverige, säger Toyota Swedens vd Christian Norberg.

Erik Gustafsson arbetar under en tid parallellt med Bengt Dalström, som i juli lämnar över ansvaret för Toyotas och Lexus pr- och kommunikationsarbete till Erik.

Högupplöst bild finns på www.mynewsdesk.com/se/pressroom/toyota/

Presskontakt Toyota och Lexus:
Erik Gustafsson, 073-500 65 92, erik.gustafsson@toyota.se
Bengt Dalström, 08-706 71 00, pr@toyota.se

Toyota sålde över 10,47 miljoner bilar 2017 och säljs i mer än 170 länder. Totalt sedan starten 1936 har Toyota tillverkat över 230 miljoner bilar. Samtliga 65 fabriker runt om i världen, liksom Toyota Sweden, är miljöcertifierade enligt ISO 14001. Sedan Toyota Prius kom som första masstillverkade elhybrid 1997 har Toyota tillverkat över 12 miljoner elhybrider. Toyota har 39 elhybridmodeller i produktion. Bränslecellsmodellen Mirai har levererats till svenska kunder sedan 2016. Alla Toyotas personbilsmodeller är energideklarerade. Serieproduktionen av Toyotas lyxbilsdivision Lexus startade 1989. I Sverige säljs åtta Lexus-modeller, samtliga med elhybridteknik.

Följ Toyota Sweden AB

Prenumerera på de senaste nyheterna och få regelbundna uppdateringar från Toyota direkt till din inbox, genom att klicka på länken nedan:

www.mynewsdesk.com/follow/761

Följ Lexus

Prenumerera på de senaste nyheterna och få regelbundna uppdateringar från Lexus direkt till din inbox, genom att klicka på länken nedan:

www.mynewsdesk.com/follow/76799