Lexus IS F CCS visas på Tokyo Auto Salon

Konceptbilen Lexus IS F CCS (Circut Club Sport) som visas på Tokyo Auto Salon är framtagen med erfarenheter från supersportbilen LF A. Det gäller i första hand lättviktsmaterial. IS F i standardutförande har en V8-motor på 423 hk, direktväxlande automatlåda med 8 växlar och accelererar till 100 km/tim på 4,8 sekunder.

Bild finns att hämta på www.mynewsdesk.com/se/pressroom/toyota

Presskontakt: Bengt Dalström, Toyota Sweden AB, tel 08-706 71 00, pr@toyota.se

__________________________________________________________________________

Toyota sålde 7,8 miljoner bilar 2009 och säljs i mer än 170 länder. Samtliga 65 fabriker och Toyota Sweden är miljöcertifierade enligt ISO 14001. Försäljningen av hybridmodeller från Toyota 2009 översteg 500 000 och målet är en årlig produktion på över 1 miljon hybrider tidigt 2010-tal. Serietillverkningen startade med Toyota Prius 1997 och idag har Toyota 15 hybridmodeller i produktion. Samtliga Toyotas personbilsmodeller är energideklarerade.

Serieproduktion av Toyotas lyxbilsdivision Lexus startade 1989 och finns idag i mer än 60 länder fördelat på 9 modeller. I Europa finns fem modeller varav tre med hybridteknik.