TR Media värvar chef från Kanal75

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2016 14:48 CET

Petri Johansson har en gedigen travbakgrund och kommer från en mångårig roll inom ATG-ägda produktionsbolaget Kanal75 där han senast varit onlinechef.
– Jag har varit med om en mycket rolig resa på Kanal 75, där jag har varit med sedan företaget grundades runt millennieskiftet. 16 år är en lång tid och när erbjudandet från Mile Media dök upp kändes det att det var dags att prova något nytt, säger Petri Johansson.

TR Media vd Daniel Livensjö säger:
– Det känns fantastiskt roligt. Petri har en djup kunskap inom travsporten och har också samlat på sig många spännande erfarenheter från tiden inom ATG där han bland annat jobbat med tv-produktion, innehållsfrågor och en rad digitala projekt. Med sitt rika kontaktnät från stallbackar och inom branschen blir han en mycket god tillgång när vi ska etablera och ta Mile Media till nästa nivå.

På Kanal75 har Petri Johansson varit med och byggt upp de redaktionella behoven på ATG.se, Atgplay.se och Kanal75.se. Bland dagens produktioner finns bland annat det populära tipsprogrammet Björnkollen.

- Just det är något som ligger mig varmt om hjärtat. Det är en enkel produktion med ”travets Zlatan” som i dag är en mycket populär produkt på ATG.se, säger Petri Johansson.

Hur ser du på framtiden för Mile Media?
– Mile Media är ett nytt bolag i en expansiv fas. I dag har företaget flera spännande produkter som vi ska fortsätta utveckla och locka ännu fler att få kännedom av. Det har länge pratats om att företagen måste bli mer digitaliserade. Och så är det, men jag vill dra det ännu längre. Vinnarna i framtiden är inte bara digitaliserade utan de som presenterar sig bäst i mobilen.

Mile Media är en del av TR Media AB – med bland annat varumärken som Travronden, Spelvärde.se, Travögat.se och Jokersystemet.se – där man står bland annat bakom produktionen av en majoritet av banprogrammen till Sveriges travbanor.

För mer information, kontakta gärna:

Petri Johansson 0730-42 23 08
Daniel Livensjö 072-075 02 80

Travronden är Sveriges äldsta och största tidning om travsport. Den kommer ut två gånger i veckan, men på travronden.se är det öppet dygnet runt.

Travronden ägs av TR Media som även har varumärken som Einars Kalender, Jokersystemet, Spelvärde, Loppkommentarer och Travögat. Du hittar mer information under www.trmedia.se