Travronden släpper app för resultatbevakning

Pressmeddelande   •   Dec 09, 2015 17:07 CET

Travrondens Resultatapp rusar på appstore! På bara några dagar klättrade Travrondens Resultatapp till 31:e plats i Appstore under kategorin underhållning.

I Travrondens Resultatapp kan du bland annat:

* Se fullständiga resultat från samtliga tävlingar i Sverige (och totoresultat från de banor ATG spelar till i Frankrike, Norge, Danmark och Finland)
* Bevaka spelformer
* Bevaka tävlingsdagar
* Få pushnotifikation när ett lopp är avslutat eller när en tävlingsdag/spelform är avslutad.
* Få mail när ett lopp är avslutat eller när en tävlingsdag/spelform är avslutad.

– Det är jättespännande att Travrondens Resultatapp fått så positivt gensvar av våra kunder. Vi är bara i inledningsfasen och kommer fortsätta utveckla innehållet i appen som ska ge mervärde till alla användare. Självklart hittar man småfix som vi försöker rätta till direkt, men vi kommer också släppa nya funktioner efterhand, säger Travrondens redaktionschef Ola Lernå.

Bland de nyheter som kommer närmast är ”historiska resultat”.

– Vi är ju alla travnördar som gillar statistik och att man ska kunna gå längre tillbaka för att söka resultat känns självklart. Det kommer även in mer information om propositioner i loppen och under våren hoppas vi kunna presentera att man även ska kunna bevaka hästar i appen, säger Lernå.

Allt innehåll i appen är gratis! Du hittar den för Iphone/Ipad i App Store och för Android i Google Play. Sök på Travronden.

App Store:

Google Play:

För ytterligare information:

Frågor om appen besvaras av Ola Lernå, ola.lerna@travronden.se, 08-564 820 05

Travronden är Sveriges äldsta och största tidning om travsport. Den kommer ut två gånger i veckan, men på travronden.se är det öppet dygnet runt.

Travronden ägs av TR Media som även har varumärken som Einars Kalender, Jokersystemet, Spelvärde, Loppkommentarer och Travögat. Du hittar mer information under www.trmedia.se