TR öppnar kontor i Umeå

Umeå blev platsen för nästa steg i kommunikationsbyrån TR’s fortsatta expansion. Efter nära fem decennier med ett skelleftekontor öppnar TR en byråfilial i Umeå. Från och med årsskiftet finns byrån längst upp på Riksvägen 2 (Entré Syd).

– Ett viktigt steg, men också helt naturligt eftersom många av våra stora uppdragsgivare finns i Umeåområdet, berättar Mikael Pettersson, VD på TR.

Grannar med TR är Umeås digitala stolthet, Teknikhuset, något som även det öppnar möjlighet till spännande samarbeten:

– Vi kompletterar varandra på ett bra sätt. TR med vår kompetens vad gäller strategi, form och content och Teknikhuset som en av Sveriges främsta leverantörer av stora, effektiva webbprojekt och digitala tjänster, säger Roger Wikström, kommunikationsstrateg.

På samma sida bordet

Umeåkontoret är ännu ett steg i TR:s arbete med att komma ännu närmare både marknad och kunder:

– Å ena sidan spelar geografin bevisligen ingen roll. TR har hjälpt nordiska företag med deras kommunikation i snart 50 år. Stora koncerner med verksamhet runt om i världen likaväl som små, pigga företag som vill flytta fram positionerna på en lokal marknad, berättar Mikael Pettersson.

– Å andra sidan vet vi vikten av att vara fysiskt närvarande, speciellt när det gäller att utveckla ett företags kommunikation. Umeåregionen är ett expansivt område och vi tror att vår kompetens inom B2B kombinerat med ett lagom “utfrånperspektiv” kan bli en spännande vitamininjektion…

Kort om TR

TR är en kommunikationsbyrå med 18 medarbetare och en hälsosam blandning av strategisk erfarenhet och kreativ nyfikenhet. De senaste åren har man tillsammans med sina kunder vunnit en rad prestigefyllda utmärkelser för effektiv och nyskapande kommunikation, och har även nominerats till Svenska Designpriset och Svenska Publishingpriset. För mer information, se www.tr.se eller kontakta Mikael Pettersson på 070–569 27 02 eller mikael.pettersson@tr.se

• umeå
  • strategi
  • kommunikation
  • b2b

Med en spännande blandning av engagemang och erfarenhet, idéhöjd och kapacitet, nyfikenhet och uthållighet har TR sakta men säkert vuxit till en av Norrlands största byråer.

Vi arbetar med alla slags mediakanaler eftersom effektiv kommunikation är en helhet: Rätt strategi, rätt budskap, rätt förpackat, i rätt media, vid rätt tidpunkt. Precis så enkelt – och så svårt – är det.

Denna helhet är vår hemmaplan, som kan sammanfattas i tre ord: Strategi, kommunikation och design (precis i den ordningen, dessutom)

Mikael Pettersson

Presskontakt VD/Pressansvarig 0910-73 22 07