Bubbleroom till Tradera

Bubbleroom, en av Nordens största onlinebutiker, inleder nu ett samarbete med Tradera. Samarbetet innebär att en stor del av Bubblerooms utbud bestående av kläder, accessoarer och skor för både män och kvinnor kommer att finnas tillgängligt även på Tradera.

Just nu har Bubbleroom en fysisk pop-up-butik, Bubbleroom pop up store, i Malmö. Som ett
led att nå ut till en bredare kundgrupp inleder man nu också ett samarbete med
Tradera.

– Att synas på plattformar som vi tror på är en del av vårt kontinuerliga arbete för att stärka vårt varumärke och kännedom bland våra kunder. Traderas erbjudande och kundbas är ett bra komplement med intressant potential, framförallt för våra egna varumärken, bl.a. ”Make Way”, ”Chiara Forthi” och ”Model Behaviour”, där vi expanderar kraftigt just nu, säger Christian Resell, vice VD på Bubbleroom.

– Kläder är vår mest populära kategori på Tradera och många av våra kunder besöker oss dagligen i jakt efter nya plagg att uppdatera garderoben med. Bubblerooms utbud kommer definitivt att tilltala våra kunder så vi ser verkligen fram emot detta samarbete, säger Matts Gottfarb, Head of Sales på Tradera.

Bubblerooms utbud på Tradera kommer initialt att bestå av ca 25 000 produkter från ca 400
olika varumärken inom kategorierna dam- och herrkläder, accessoarer samt skor.