Rensa förrådet och få råd med höstlovsaktiviteterna

Nu närmar sig höstlovet på skolorna runt om i landet. Resor till varmare länder har varit fullbokade sedan länge men för familjen som vill göra roliga aktiviteter på hemmaplan är det fortfarande inte för sent. Den som tar sig lite tid att gå igenom förrådet och sälja saker som inte används har dessutom möjlighet att fixa höstlovs-aktiviteterna gratis.

Även för den som stannar hemma på höstlovet kan en veckas aktiviteter snabbt dra iväg i kostnader. Många svenskar tänker inte på att det egna förrådet eller den egna garderoben med avlagda kläder och prylar kan vara en snabb och säker inkomstkälla.

• Mitt råd är att passa på att se över förråd och garderober när trädgårdsmöblerna åker in och vinterkläder och allvädersstövlar åker fram. Kanske kan det som inte längre används eller har blivit för litet sen sist förvandlas till roliga höstlovsaktiviteter för hela familjen. Vardagliga prylar som barnkläder, böcker och leksaker ger ofta bra betalt för den som säljer hos oss, säger Christina Kilström, marknadschef på Tradera

Sälj prylar från förrådet och få råd med ett roligt höstlov

• Har du klädpaket för barn (blandade urväxta kläder i en storlek), kan du få 250 kronor på Tradera. Det motsvarar en timmes bowling för hela familjen.
  • Har du spel till Wii spelkonsol kan du få 75 kronor på Tradera. Det motsvarar ett barns inträde till äventyrsbad per spel.
  • Har du en urväxt Didriksons vinteroverall, kan du få 300 kronor på Tradera. För det kan du gå med två barn på bio.
  • Har du mössa, vantar och halsduk från Polarn o. Pyret, kan du få 175 kronor på Tradera. Det motsvarar varm choklad och kanelbulle på café för hela familjen.
  • Har du en Kånken-ryggsäck, kan du få 350 kronor på Tradera. Det motsvarar ett besök på Junibacken tillsammans med två barn.
  • Har du Kavat vinterstövlar, kan du få 250 kronor på Tradera. Det motsvarar inträde för dig själv och två barn till lekland.
  • Har du ett bokpaket (blandade böcker) kan du få 75 kronor på Tradera. Det motsvarar inträde på museum för dig -barnen går in gratis.

Jenny Pedersén, Pressansvarig, Tradera
Mail: jepedersen@ebay.com, Tel: 073-920 94 23

Tradera är Sveriges mest besökta shoppingsajt med mer än 4 miljoner unika besökare i månaden. Med ett brett utbud, allt från barnkläder till heminredning och hemelektronik, och ca 1 miljon produkter ute till försäljning är Tradera Sveriges största shoppingsajt. Tradera ägs sedan 2006 av eBay.

Mer från Tradera:
Tradera på Facebook, Tradera på Youtube, Tradera Widget, Nyheter från Tradera, Kampanjer på Tradera