Slå ett slag för BRIS – fightas om Tekkenstaty

Namco Bandai Games, skapare av legendariska storheter som Dragon Ball®, Naruto™ och Tamagotchi™, vill förena nytta med nöje genom att donera en klassisk Tekken™6-staty i syfte att samla in pengar till BRIS (Barnens Rätt I Samhället).

- Vi tar tacksamt emot donationen och hoppas på en spännande budgivning mot svindlande höjder. För oss är det också väldigt givande att också få vara med i sammanhang där unga spelälskande ungdomar är med. Vi vill gärna tala om att vi finns för dem om de behöver, säger Thomas Örnebjär, sponsoransvarig på BRIS.

Auktionen påbörjas kl 17.00 fredagen 29 oktober på Tradera och avslutas under spelmässan GAMEX lördagen den 6 november kl 16.00. Vinnare utannoseras på Stars On Stage-scenen 16.30. Statyn föreställer de två huvudpersonerna, Jin och Kazuya, i naturlig storlek (180 cm) ståendes i en anfallssituation. Det är en ståtlig pjäs som betingar ett värde av minst 70 000 kr.

Vad? Namco Bandais välgörenhetsauktion
Var? På Tradera och/eller i Namco Bandai Partners monter D:40 under GAMEX (Traderakonto krävs)
När? Auktionen påbörjas fredagen 29 oktober  och avslutas Lördag 6 november 2010

Länk till auktionen:

Om BRIS
För dig som är ung.
Med BRIS kan du ringa, maila och chatta om vad som helst, ingenting är för stort eller för litet, för konstigt eller för vanligt. En vuxen på BRIS svarar i telefon, på ditt mail eller chattar, och du är alltid anonym. BRIS finns för dig som är upp till 18 år.

För dig som är vuxen.
BRIS verksamhet är inte statsfinansierad utan bygger på bidrag från privatpersoner, företag och myndigheter. Du kan göra skillnad för de barn som behöver vårt stöd genom gåva, samarbete eller medlemskap.

Om NAMCO BANDAI

NAMCO BANDAI Games Europe S.A.S. är en ledande mjukvaruutvecklare som producerar ett brett spektra av högkvalitativ interaktiv underhållning för såväl konsoll- och PC-spelsplattformar som onlinespel. Våra spel marknadsförs och säljs i 50 länder över hela Europa, Mellanöstern, Afrika and Australien.  Bolaget är en del av NAMCO BANDAI- gruppen som består av företag kända för att skapa och publicera många av spelindustrins starkaste varumärken såsom Tekken™, Dragon Ball®, Naruto™, SOULCALIBUR™, One Piece™, RidgeRacer™, Ace Combat™ och Tamagotchi™.

I Norden distribuerar vi storsäljare som Fallout New Vegas, Enslaved och Formel 1, samt de välkända barnspelen Ben 10 och Hello Kitty.

Vid frågor, kontakta Jenni Sten eller Josefin Engfelt, Namco Bandai Partners Nordic.
jsten@namcobandaipartners.com, jengfelt@namcobandaipartners.com

Om TRADERA
Tradera startades 1999 och är idag Sveriges största auktionssajt med över 2,2 miljoner användare och varje månad säljs det hundratusentals varor. Varje vecka har Traderas hemsida 1,3 miljoner unika besökare vilket gör Tradera till en Sveriges största sajter enligt SIS-Index

För ytterligare information om Tradera kontakta:
Anna Chrona, Pressansvarig, Tradera
achrona@ebay.com

Mer från Tradera:
Tradera på Facebook, Tradera på Twitter, Tradera på Youtube, Tradera Widget, Nyheter från Tradera, Kampanjer på Tradera