Kevin Aytap ny medarbetare hos Transcendent Group

Transcendent Group välkomnar Kevin Aytap, en av Sveriges ledande experter på informationssäkerhetsstyrning i komplexa miljöer och reglerade verksamheter.

Kevin har tidigare arbetat som Head of Group Information Security på SEB (Chief Information Security Officer), och dessförinnan som Head of IT Security and Risk på SEB. Nu är han redo för att ta karriären vidare hos Transcendent Group.

- Det viktigaste för mig kommer att vara att verkligen fånga organisationers utmaningar och stötta ledningsgrupper med att hitta den bästa möjliga lösningen. Jag ser fram emot att stötta våra kunder med digitalisering, där säkerhetsfrågorna kommer att vara en stor del av hur väl man lyckas med sin digitaliseringsresa. Min erfarenhet är att om säkerhetsfrågorna blir en naturlig del av det interna arbetet av produkt- och tjänsteutveckling, så kommer företaget alltid kunna möta kundernas förväntningar på kvalité, säger Kevin Aytap.

Hos Transcendent Group kommer Kevin att arbeta med tjänster kopplat till informationssäkerhet och cybersäkerhet.

- Vi är otroligt glada över att välkomna Kevin till Transcendent Group. Våra kunder efterfrågar just den kompetens som Kevin har, förmågan att anpassa informationssäkerhetsarbetet utefter de förutsättningar som finns för den specifika verksamheten. Kevin kommer också att fungera som ett mycket bra bollplank för en CISO som behöver råd och stöd för att bedriva informationssäkerhetsarbete i den egna verksamheten, säger Carl Rubarth, avdelningschef IT Governance & Security på Transcendent Group Stockholm.

Transcendent Group har blivit utsedd till en av Sveriges bästa arbetsplatser (Great Place to Work).