Transcendent Group etablerar sig i Finland

Den 3 april 2017 utökar Transcendent Group sin verksamhet till Finland. Första person på plats vid kontoret i Helsingfors är Transcendent Groups nya medarbetare Marko Ahola. Marko går in som delägare och VD för det finska bolaget Transcendent Group Finland.

Transcendent Group har sedan tidigare kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Oslo och Köpenhamn. VD Martin Malm kommenterar satsningen och rekryteringen av Marko:

– Vi är väldigt nöjda med rekryteringen av Marko till rollen som CEO TG Finland. Marko står för de värderingar som vi värdesätter högt, samtidigt som han har en energi, vilja och kunskap som krävs för att framgångsrikt lansera och utveckla Transcendent Group i Finland med start i Helsingfors.

Marko kommer närmast från rollen som Senior Manager hos PwC Finland och ser mycket fram emot att etablera Transcendent Group in i Finland:

– Det som lockade mig mest i Transcendent Group var den unika kulturen. Transcendent Group är inte bara en arbetsplats, det är mycket mer. Transcendent Groups kultur och värderingar medför att de kan leverera bästa tänkbara resultat till kunderna samtidigt som de tar väl hand om sina anställda. Mitt första mål är att anställa rätt talanger till Helsingfors och integrera Transcendent Groups kultur och värdegrund till det finska bolaget. Jag ser väldigt mycket fram emot att introducera Transcendent Group till den finska marknaden.

För mer information, välkommen att kontakta Marko Ahola på +358 50 3883837 alternativt marko.ahola@transchendentgroup.com

• grc
  • governance

Hos Transcendent Group möter du erfarna konsulter inom governance, risk and compliance. Våra tjänster skapar trygghet och möjligheter för myndigheter, företag och andra organisationer inom en rad olika branscher.

Transcendent Group har fem år i rad utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser.

Läs mer på www.transcendentgroup.com.