Transcendent Group öppnar nytt kontor i Göteborg

Transcendent Group etablerar sig i Göteborg genom dotterbolaget Transcendent Group Väst AB. Christina Falk, närmast från DB Schenker, och Anna Nielanger, tidigare EY, går båda in som delägare i det nya bolaget. Verksamheten startar upp den 15 september 2014. Transcendent Group har sedan tidigare kontor i Stockholm, Malmö och Oslo.

Med den nya etableringen ökar Transcendent Group sin närvaro i västra Sverige. Martin Malm, VD för Transcendent Group Sverige AB, förklarar satsningen:

– Det här är en spännande satsning för Transcendent Group och ett logiskt steg för att stärka vår ställning i den västra delen av landet. Det handlar om att kunna serva våra västsvenska kunder på deras hemmamarknader, med alla de fördelar som kommer med god kunskap om regionala förutsättningar och aktörer.

Christina Falk, med en bakgrund som IT- och informationssäkerhetschef, och Anna Nielanger, tidigare konsultchef, bildar ett starkt team i Göteborg. Tillsammans har de en gedigen erfarenhet inom GRC-området.

Christina Falk, VD i Transcendent Group Väst, förklarar själv beslutet att fortsätta sin karriär inom Transcendent Group:

– Jag känner mig otroligt inspirerad av möjligheten att förstärka Transcendent Groups erbjudande inom GRC på den västsvenska marknaden. Vi har en intressant tid framför oss när vi nu fortsätter att bygga verksamheten!

Anna Nielanger kompletterar:

– Jag ser Transcendent Group som ett attraktivt alternativ till de mer traditionella leverantörerna. Det är jag övertygad om att den västsvenska marknaden också kommer att göra.

För mer information, välkommen att kontakta Christina Falk på 070-667 06 50 alternativt christina.falk@transcendentgroup.com eller Martin Malm på 073-335 94 26 alternativt martin.malm@transcendentgroup.com.

• compliance
  • risk
  • governance
  • christina falk
  • martin malm
  • göteborg
  • grc
  • transcendent group väst

Hos Transcendent Group möter du erfarna konsulter inom governance, risk and compliance. Våra tjänster skapar trygghet och möjligheter för myndigheter, företag och andra organisationer inom en rad olika branscher.

Transcendent Group har tre år i rad utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser.

Läs mer på www.transcendentgroup.com.