Acando förvärvar Transformator Design och Daytona

Transformator Design blir en del av Sveriges största Business Design Studio med Acando som ägare, från och med den 1 september. Efter 19 år som ett ägarlett företag ser vi nu att det är ett naturligt nästa steg att ingå i en helt ny konstellation med ett mer komplett erbjudande och fler förmågor. Utvecklingen av Transformator Design är en makalös resa med fantastiska människor, både medarbetare och kunder, och många utmärkelser längs vägen. Vi är en organisation med en stark tillväxt som ständigt förändras genom att följa marknadens behov.

“Transformator Design är den byrå som kanske allra mest har kommit att förknippas med servicedesignbranschen i Sverige. Nu tar vi steget in i ett nytt spännande sammanhang”, säger Daniel Ewerman, VD och grundare av Transformator Design.

Acando förvärvar Transformator Design och Daytona. Tillsammans med Acandos avdelningar för strategi, transformation och digital utveckling och Acandos innovationsbyrå itch kommer vi ha ett starkt helhetserbjudande inom kundupplevelser och skapa Sveriges största Business Design Studio. Den nya verksamheten kommer kombinera ett empatiskt förhållningssätt och djup förståelse för mänskliga behov med innovativa och tekniska lösningar.

”Jag vill tacka alla kunder och medarbetare som genom åren bidragit till att utveckla Transformator Design till det vi är idag. Allt i syfte att utrota sadistiska kundupplevelser för att skapa ett mänskligare samhälle. Gemensamt har vi åstadkommit mycket att vara riktigt stolta över. Det råder idag ingen tvekan om styrkan i empati som konkurrensmedel och att design kan bidra till ett mänskligare samhälle”, säger Daniel Ewerman.

I och med ägarbytet kommer Anna Grieves att leda Transformator Design framöver. Daniel Ewerman kommer att ingå i styrelsen i det nya bolag som skapas med Acando som ägare. Utöver det kommer Daniel att fokusera på Custellence, som är ett molnbaserat verktyg för att jobba strukturerat med kundresan.

”Genom detta kommer vi att ha ännu större förmåga och kapacitet att möta marknadens behov av kundcentrering. Något vi länge har drömt om för att nå längre och göra mer i vår ambition att bidra till ett mänskligare samhälle”, säger Anna Grieves.

För ytterligare information eller kommentarer, kontakta:

Anna Grieves
anna.grieves@transformatordesign.se

Daniel Ewerman
daniel.ewerman@transformatordesign.se

• acando
  • daytona
  • itch
  • design
  • business design

Transformator Design designar tjänster och hjälper organisationer till att skapa framgångsrika kundupplevelser.