Har myndigheter något existensberättigande utan allmänhetens förtroende? Överlever spritmonopolet utan medborgarnas stöd? Och kan man driva en kommun utan att lyssna på sina invånare? Detta svarar Försäkringskassan och Transformator design på under Almedalen 2014. För den 2 juli anordnas seminariet ”Jobba medborgardrivet och öka förtroendet i offentligt finansierade verksamheter”, där dessa frågor diskuteras.

Medverkande under seminariet:
Dan Eliasson, generaldirektör, Försäkringskassan
Magdalena Gerger, vd, Systembolaget
Mikael Sjöberg, generaldirektör, Arbetsförmedlingen
Irene Svenonius, stadsdirektör, Stockholms stad
Moderator är Daniel Ewerman, vd, Transformator design.

Under detta seminarium kommer Försäkringskassan att berätta om sitt arbete med att flytta fokus från förmåner till att ge människor trygghet om livet tar en ny vändning. Daniel Ewerman, vd på Transformator design, kommer att förklara sambandet mellan medborgarinvolvering och förtroende och du kommer att få konkreta exempel från Försäkringskassan, Stockholms stad, Systembolaget och Arbetsförmedlingen som gör att du verkligen förstår hur medborgarinvolvering går till och varför det är viktigt. Seminariet avslutas med en paneldebatt där vi diskuterar effekterna av att jobba medborgardrivet och hur vi kan främja ett medborgardrivet arbetssätt för att skapa optimal medborgarnytta. Läs mer om seminariet i Almedalens program.

Datum: Onsdag 2 juli 2014
Tid: 09:00-10:15