Nu kommer säsongsabonnemang för surf i sommarstugan

Nu kommer säsongsabonnemang för surf i sommarstugan

I dag lanserar operatören Tre ett nytt bredbandsabonnemang särskilt framtaget för fritidsägares surfbehov. Det nya säsongsabonnemanget har en unik betalningsmodell med olika stor surfmängd och kostnad under sommarhalvåret jämfört med vinterhalvåret.

Abonnemanget är skräddarsytt för de som exempelvis spenderar mycket tid i sina fritidshus under sommarmånaderna och därmed har ett större surfbehov den tiden på året. En övervakningskamera som kan live-streama och larma användarens mobil ingår dessutom i abonnemanget, vilket gör att man kan ha full koll på vad som händer i stugan samtidigt som den tillgängliga surfen kommer till användning under vintern. Abonnemanget kostar 199kr/mån för 20GB under sommarperioden och 99kr/mån för 2GB under vintermånaderna.

– Flera kunder har hört av sig och uttryckt frustration över att de inte finns något bra bredbandsalternativ som passar deras surfbehov i sommarstugan. Med den bakgrunden bestämde vi oss för att bryta ny mark och som första operatör i Sverige ta fram ett säsongsabonnemang för sommarsurfarna som inte surfar lika mycket på vintern och vill ha full koll på stugan via sin smartphone, säger Johan Lindahl, produktchef för bredbandstjänster på Tre Sverige.

Så funkar det
Mellan april och september betalar man 199kr/mån för 20GB surf och resten av året betalar man 99 kr/mån för 2GB surf. I priset ingår en bredbandsrouter och en övervakningskamera som exempelvis kan användas i fritidshuset under vinterhalvåret för full koll. Det går även att kombinera med andra typer av routrar samt köpa till extra data efter behov.

För mer information om det nya sommarabonnemanget, besök https://www.tre.se/privat/handla/erbjudanden/Bredband-sommar/