3 lanserar iPad-abonnemang

3 kommer att erbjuda skräddarsydda dataabonnemang för iPad i Sverige inom de närmaste månaderna.

iPad låter användare arbeta och använda appar och innehåll på ett närmare, mera intuitivt och underhållande sätt än någonsin tidigare. Användaren kan surfa webben, läsa eller skicka e-mail, njuta av och dela med sig av foton, titta på HD-video, lyssna på musik, spela spel, läsa e-böcker och mycket annat, allt via iPads revolutionerande multitouch-interface.

För mer information om iPad, vänligen besök www.apple.com/ipad

För mer information var vänlig kontakta:

Nicholas Högberg, vice VD

Mobil: +46 (0)735-333 190

E-post: nicholas.hogberg@tre.se

Erik Hörnfeldt, Information & PR, 3

Taggar

Om TreTre Skandinavien (Hi3G Access AB) startades i december 2000 med visionen att skapa en helt ny plattform för mobil kommunikation. I dag äger och driver Tre 3G- och 4G-mobilnät i Sverige och Danmark och består av cirka 2 000 anställda. Tre Skandinavien, som är en del av den globala 3-gruppen med verksamhet i elva länder, ägs av Hong Kong-baserade CK Hutchison, som äger 60 procent av bolaget, och svenska Investor AB, som äger 40 procent. Läs mer om Tre på www.tre.se och mer om Tre-gruppen på www.three.com.