3 lanserar uppföljaren till succéspelet MF3 Jetski

3 lanserar uppföljaren till succéspelet MF3 Jetski

Mobiloperatören 3 lanserar mobilspelet MF3 Moto, uppföljaren till succéutgåvan MF3 Jetski som klättrade rakt upp på topplistorna. Från och med 5 april kan MF3 Moto laddas ner från App Store och Google Play.

I november 2012 lanserade 3 mobilspelet MF3 Jetski. Spelet är baserat på 3s reklamfilm där mannen från 3 är en del av en vild jakt på jet ski genom Venedigs kanaler jagad av ”dom andra”. Spelet klättrade direkt upp på topplistorna och har i dag laddats ner över 150 000 gånger. Androidversionen av spelet har till och med blivit piratkopierad i Kina och spridits vidare på den kinesiska marknaden.

Onsdag 27 mars lanseras en efterlängtad uppföljare. Denna gång färdas Mannen från 3 på en motocross genom ett skogslandskap.  MF3 Moto är byggt på samma spelmotor som det tidigare spelet och nyheterna består bland annat av nytt gameplay och möjligheten att göra tricks för att få bonusföremål.

– Eftersom MF3 Jet Ski blev en succé kändes det självklart med en uppföljare. I MF3 Moto ska spelaren åka mellan olika basstationer för att höja ”surfhastigheten” i nätet, säger Johan Gertell, Direktör för Digitala Kanaler på 3.

Spelet är framtaget i samarbete med prisbelönade spelutvecklaren Hello There från Göteborg som bland annat utvecklat spel för Estrella, Santa Maria och Puma. Spelet är gratis och kan från och med 5 april laddas ner från App Store och Google Play butik

För mer information var vänlig kontakta:

Erik Hörnfeldt, Information & PR, 3

Johan Gertell, Direktör Digitala Kanaler, 3