3 når ut med musik i sommar – 3s Music Lounge åker på festivalturné

3 satsar brett på musik. Den 1 juli lanserades prenumerationstjänsten 3Musik för musik i 3mobilerna, och den 7 juli går startskottet för 3s turnésatsning ”3 On Stage” för sommarfestivaler. Då åker 3 ut på ett antal stads- och musikfestivaler runt om i Sommarsverige med sin Music Lounge i mediesamarbete med Ema Telstar. 3 har sedan 2003 haft ett mediesamarbete med Ema Telstar som går under namnet ”3 on Stage”, vilket nu utvecklas till att omfatta ett nära samarbete med ett urval kända 3 On Stage-artister. Under 3 On Stage Turnén hälsar 3 festivalbesökarna välkomna att koppla av en stund i 3s Music Lounge mellan musikupplevelserna. I 3s Music Lounge kan du lyssna på musik från både välkända och oetablerade DJs. Till musiken visar 3 videokonst där rörliga bilder mixas till musik. Något som passar bra ihop med varumärket 3. Besökarna kan också tävla i par om bland annat konsertbiljetter genom att testa sin vänskap. Vill du testa eller köpa en 3mobil kan du också passa på att göra det här. - Vi bygger vidare på det faktum att 3s mobiler och tjänster är enkla för vänner att dela upplevelser med. Våra konsumenter i åldern 20-30 år har visat sig ta till sig 3G med alla dess musikmöjligheter ovanligt snabbt, säger Helena Westin, Nordisk Marknadsdirektör 3. 3s egna journalister finns på plats och gör intervjuer med olika artister som spelar på festivalerna. Intervjuerna publiceras sedan direkt i 3mobilerna, vilket är en ny möjlighet att dela rörliga bilder och musikinnehåll med sina vänner. 3 har också satsat på olika partnerskap under turnén, exempelvis med restaurangen/klubben Bliss på Kalaset i Göteborg där 3 är huvudsponsor samt ett huvudpartnerskap till Malmöfestivalens eget klubbmusiktält och den alternativa Gustavscenen. - Musik är det som förenar, oavsett bakgrund, miljö och intressen. Unga människor lever ett rörligt liv och särskilt på en festival vet vi att det är viktigt att även erbjuda avkoppling. Mellan bra konserter vill du kanske umgås med dina kompisar till lugnare musik, säger Sarah Persson, Event Manager 3. Så här ser turnéplanen ut för 3 On Stage: Sundsvalls Gatufest 7 - 10 juli Arvika 15 - 17 juli Stockholm Jazz Festival 20 - 24 juli Storsjöyran 29 - 31 juli Göteborgskalaset 6 -14 augusti Malmöfestivalen 13 – 20 augusti Event Marketingbyrå för turnén är PS Event Marketing. PS Event Marketing har det senaste året arbetat tillsammans med 3 kring ungdomskommunikation, där ungdomar själva har varit med och skapat olika idéer. - De flesta marknadsförare har passerat 30-strecket, och då är det bättre att låta målgruppen själva ta fram idéerna, säger Lisa Lönner, strategiskt ansvarig för ungdomskommunikation på PS Event Marketing. Arbetsgruppen på PS Event Marketing är: Lisa Lönner, strategiskt ansvarig; Lars Weztling, kundansvarig projektledare; Mattias Berg, projektledare; och Kalle Palmgren, produktionsledare. För mer information kontakta: Sarah Persson, Event Manager 3Tel. (+46) 08-5056 7000Mobil: (+46) 0735-33 7708e-post: sarah.persson@tre.se Lisa Lönner, PS Event MarketingTel. (+46) 031-15 29 90Mobil: (+46) 070 – 200 94 14e-post: lisa.lonner@ps-event.com Om 3: 3 är först med att erbjuda mobil videokommunikation i Sverige och Danmark. I Skandinavien ägs 3 av Hutchison Whampoa (60%) och Investor AB (40%). Båda företagen har stora internationella nätverk och besitter världsledande industriell och teknologisk erfarenhet. Genom Hutchison Whampoa är 3 världsledande inom mobil videokommunikation med 3G-licenser i Australien, Danmark, Hongkong, Irland, Israel, Italien, Norge, Storbritannien, Sverige och Österrike. Besök oss gärna på www.tre.se.