Mobiloperatören 3s tävling Sveriges bästa reception avslutad – Mediebyrån Carat har Sveriges bästa reception

Mobiloperatören 3 har utsett Sveriges bästa reception efter en jämn kamp – och som vinnare står mediebyrån Carat i Stockholm. En reception med medarbetare som har förstått vikten av ett bra första intryck och vikten av att ta hand om både kunder och kollegor. På andra plats återfinns Intellecta AB och inte långt efter, på tredje plats, kom reklambyrån Ogilvy.

Du får aldrig en andra chans att göra ett första intryck lyder en gammal sanning vilket var grunden för den tävling som pågått under hösten. Uttrycket gäller i allra högsta grad för en reception som ofta är en blivande kunds första kontakt med ett företag. Tyvärr får receptionisterna sällan den uppmärksamhet de förtjänar vilket 3 med denna tävling ville ändra på.

-  Vi ville hylla de som hyllas bör och anordnade därför tävlingen Sveriges bästa reception. I bland tenderar vi att glömma hur viktiga alla funktioner i ett företag faktiskt är och tävlingen är vårt sätt att lyfta en kategori av medarbetare som för oss på 3 är ovärderliga, säger Nicholas Högberg, vice vd 3 och jurymedlem.

Efter tre olika tävlingsmoment – från företagets egen motivering, till röstning och till ett juryutlåtande från en expertjury står nu mediebyrån Carat som vinnare, med motiveringen:

Guldmedalj! Denna reception har förstått vikten av personligt tilltal och att kommunikation med kunderna börjar redan i detta rum. En reception med det lilla extra vilket krävs för att kamma hem förstapriset. En reception vi vill komma till som besökare eller medarbetare – any day!

–  Det här är ett otroligt roligt pris att vinna som spindlarna i nätet på ett företag. Vi är så tacksamma för alla röster som gjorde att vi fick fira ordentligt under galakvällen, säger Lotta Hävrén och Jenny Petrini på Carat Sverige.

Sveriges bästa reception presenterades på galan som ikväll, den 18:e november, ägde rum i 3s egen reception. Det vinnande företaget belönades med mobil växel från 3 kostnadsfritt under två år, och receptionisterna i den vinnande receptionen får smartphones från Apple och Sony Ericsson. Dessutom hade alla tävlande chans att vinna biljetter till Ladies Night 2010.

Kontakt:

Kalle Eliason, marknadschef, 3 Företag
E-post: kalle.eliason@tre.se

Linda Kardell, PR Consumer & Business Marketing, 3
E-post: linda.kardell@tre.se

Taggar

Om TreTre Skandinavien (Hi3G Access AB) startades i december 2000 med visionen att skapa en helt ny plattform för mobil kommunikation. I dag äger och driver Tre 3G- och 4G-mobilnät i Sverige och Danmark och består av cirka 2 000 anställda. Tre Skandinavien, som är en del av den globala 3-gruppen med verksamhet i elva länder, ägs av Hong Kong-baserade CK Hutchison, som äger 60 procent av bolaget, och svenska Investor AB, som äger 40 procent. Läs mer om Tre på www.tre.se och mer om Tre-gruppen på www.three.com.