Mobiloperatören 3s tävling Sveriges bästa reception avslutad – Mediebyrån Carat har Sveriges bästa reception

Mobiloperatören 3 har utsett Sveriges bästa reception efter en jämn kamp – och som vinnare står mediebyrån Carat i Stockholm. En reception med medarbetare som har förstått vikten av ett bra första intryck och vikten av att ta hand om både kunder och kollegor. På andra plats återfinns Intellecta AB och inte långt efter, på tredje plats, kom reklambyrån Ogilvy.

Du får aldrig en andra chans att göra ett första intryck lyder en gammal sanning vilket var grunden för den tävling som pågått under hösten. Uttrycket gäller i allra högsta grad för en reception som ofta är en blivande kunds första kontakt med ett företag. Tyvärr får receptionisterna sällan den uppmärksamhet de förtjänar vilket 3 med denna tävling ville ändra på.

-  Vi ville hylla de som hyllas bör och anordnade därför tävlingen Sveriges bästa reception. I bland tenderar vi att glömma hur viktiga alla funktioner i ett företag faktiskt är och tävlingen är vårt sätt att lyfta en kategori av medarbetare som för oss på 3 är ovärderliga, säger Nicholas Högberg, vice vd 3 och jurymedlem.

Efter tre olika tävlingsmoment – från företagets egen motivering, till röstning och till ett juryutlåtande från en expertjury står nu mediebyrån Carat som vinnare, med motiveringen:

Guldmedalj! Denna reception har förstått vikten av personligt tilltal och att kommunikation med kunderna börjar redan i detta rum. En reception med det lilla extra vilket krävs för att kamma hem förstapriset. En reception vi vill komma till som besökare eller medarbetare – any day!

–  Det här är ett otroligt roligt pris att vinna som spindlarna i nätet på ett företag. Vi är så tacksamma för alla röster som gjorde att vi fick fira ordentligt under galakvällen, säger Lotta Hävrén och Jenny Petrini på Carat Sverige.

Sveriges bästa reception presenterades på galan som ikväll, den 18:e november, ägde rum i 3s egen reception. Det vinnande företaget belönades med mobil växel från 3 kostnadsfritt under två år, och receptionisterna i den vinnande receptionen får smartphones från Apple och Sony Ericsson. Dessutom hade alla tävlande chans att vinna biljetter till Ladies Night 2010.

Kontakt:

Kalle Eliason, marknadschef, 3 Företag
E-post: kalle.eliason@tre.se

Linda Kardell, PR Consumer & Business Marketing, 3
E-post: linda.kardell@tre.se

Om 3företag
Inom 3s företagsverksamhet levereras produkter och tjänster för mobila kommunikationstjänster som ger förbättrad tillgänglighet, rörelsefrihet och kontroll, och därigenom bidrar till att öka organisationens eller företagets konkurrenskraftighet på marknaden. 3 förenklar för företagen.

3 är den världsledande mobiloperatören på 3G och mobilt bredband med mer än 27 miljoner kunder i tio länder. I Sverige och Danmark är 3 ett joint venture mellan Investor AB (40 %) och Hutchison Whampoa Ltd (60 %). 3 Skandinavien har också en licens att driva 3G-nät i Norge.