Nu gäller de låga EU-priserna med 3

Från och med idag gäller den nya låga EU-taxan 4,95 kronor minuten hos 3. Inte nog med det, ringer du från ett annat 3nät i Storbritannien, Italien, Österrike, Australien, Irland eller Danmark kostar samtalet inte mer än vanlig svensk samtalstaxa. Hos 3 är den nya EU-taxan 4,95 kronor minuten. De nya priserna börjar gälla automatiskt från och med idag och gäller alla abonnemang, såväl nuvarande som tidigare. Det här är de nya priserna för att använda mobilen utomlands i detalj. I 3s nät i Danmark kostar det lika mycket som att ringa som hemma i Sverige. I andra 3nät utomlands: det kostar lika mycket att ringa till Sverige som det skulle kostat att ringa i Sverige + 0,69 kronor i öppningsavgift. Till Norden kostar det 3,50 i minuten. Till EU kostar det 4,95 kronor minuten. Från länder inom Norden och EU (andra nät än 3) kostar det 4,95 kronor att ringa. Det gäller samtal till EU, till Sverige och till Norden. För alla andra destinationer är taxan oförändrad. De nya priserna för att ta emot samtal när du är i utlandet är: i 3nät – oförändrat 0 kronor, i Norden och EU 2,75 kronor per minut och ingen öppningsavgift. För tillvalsabonnemanget 3Global som ger låga kostnader för samtal till utlandet blir priset för samtal till Norden och EU som högst 2,75 kronor minuten men i många fall betydligt mindre. Priskategorin ”EU” överensstämmer här inte fullt ut med de länder som formellt ingår i EU. 3 låter San Marino, Vatikanstaten och Liechtenstein omfattas av prisförändringen, men dock inte de franska externa territorierna i Karibien och Réunion. I kategorin ”Norden” ingår också icke EU destinationerna Norge, Island och Färöarna. Mobilbilder: Nedladdningsbara bilder på våra mobiler finns på http://tremedia.episerverhotell.net/login.asp Användarnamn: press Lösenord: press Peder Ramel, Skandinavienchef 3 Mobil: (+46) 0735-333 023 Epost: peder.ramel@tre.se Erik Hörnfeldt, Information & PR Mobil: (+46) 0735-337404 Epost: erik.hornfeldt@tre.se Om 3 3-gruppen är världens ledande operatör av 3G och Mobilt Bredband med 15,9 miljoner kunder i nio länder. I Sverige och Danmark är 3 ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison-Whampoa Limited (60%) och Investor AB (40%). 3 Skandinavien har även en licens att driva 3G-nät i Norge. För mer information, gå till www.tre.se.