Ny 3mobil - Motorola A835 En mobil byggd för möjligheterna med mobil video

Nu i helgen lanserar 3 Motorola A835, som är den hittills minsta av 3s videomobiler. Den utnyttjar 3s mobila bredband och bredden i 3s tjänsteutbud - allt från videosamtal och MMS till innehållstjänster från olika partners. 3s kunder kan se nyheter från TT, Reuters, Affärsvärlden och DI, få vin och mattips från bland annat Tasteline, spela spel, se sport från Premier League och Elitserien m.fl., se innehåll från MTV och beställa biobiljetter från SF. Motorola A835 har högtalare och kamera med zoom som gör videosamtal - där man ser och hör den man ringer till direkt i mobilen - både enklare och bättre än någonsin. Den har Java(TM)teknologi som gör det möjligt för den teknikintresserade att ladda ner och installera egna program på mobilen. - Motorola A835 tar på ett utmärkt sätt vara på de möjligheter som 3s mobila bredband erbjuder. Här ryms videotjänster, höghastighetsmodem, positioneringstjänster, mobil e-post och nyheter i vår hittills minsta videomobil, säger Chris Bannister, VD för 3 Skandinavien. Mobilen innehåller bland annat: Kamera med 4x digital zoom för video och stillbilder Skärm med 64 000 färger Mediaspelare för musik (MP3) och video (MPEG4) Minne: 64 MB Polyfoniska ringsignaler och högtalartelefon Streaming av video och ljud A-GPS USB-port, IR-port och Bluetooth Synkronisering MS Outlook, kalender, kontakter och e-post Standbytid upp till 200 timmar* Taltid upp till 110 minuter* Videosamtal/-klipp upp till 75 minuter* 3G, GPRS, GSM 900/1800/1900 (trippelband) Vikt 155 g Volym 145 cc *Tillverkarens uppgift: Batteritiden varierar beroende på användning av mobilens funktionalitet såsom: videosamtal, höghastighetsmodem, upp koppling mot Internet, 3s portal, kamera, röstsamtal mm.Motorola A835 finns från i helgen i 3s butiker och flera återförsäljare. Priset för Motorola A835 är 4995 kronor vid köp utan bindningstid. Vid 24 månaders bindningstid är kontantinsatsen en krona och månadsavgiften förhöjd med 150 kronor. 3 säljer också Motorola A920. Om 3: 3 är först med att erbjuda mobil videokommunikation i Sverige och Danmark. I Skandinavien ägs 3 av Hutchison Whampoa (60%) och Investor AB (40%). Båda företagen har stora internationella nätverk och besitter världsledande industriell och teknologisk erfarenhet. Genom Hutchison Whampoa är 3 världsledande inom mobil videokommunikation med 3G-licenser i Australien, Danmark, Hongkong, Irland, Israel, Italien, Norge, Storbritannien, Sverige och Österrike. Besök oss på tre.se. För mer information, vänligen kontakta: Niclas Lilja Informationschef 3 Tel: +46-(0)735-33 7090 E-post: Niclas.lilja@tre.se