Oscar Otteborn är ny chef för service och försäljning på Tre

Oscar Otteborn blir ny service- och säljchef på mobiloperatören Tre. Han kommer närmast från navigationsjätten TomTom där han varit affärsområdeschef för Consumer Sports i Europa, Mellanöstern, Afrika och Sydamerika. Oscar har tidigare haft ledande befattningar på bolag så som Apple, Vodafone och Telenor.

- Jag ser verkligen fram emot att komma tillbaka till telekom och till den operatör som växer och fortsätter utmana telekommarknaden. Tre har vunnit flera priser som en av Europas bästa arbetsplatser så jag känner mig självklart hedrad att nu få leda den svenska service- och säljorganisationen och fokusera på att göra den mobila användarupplevelsen ännu bättre för våra kunder, säger Oscar Otteborn.

Tidigare i år genomförde Tre Sverige en omorganisation och en av nyckelrollerna i den nya organisationen blir den som Oscar nu tillträder.

- Det känns väldigt kul att Oscar väljer att flytta hem till Sverige för att vara med och leda, utveckla och lyfta Tres försäljning och service till nästa nivå. Med sin gedigna och breda erfarenhet från operatörs- , mjukvaru- och hårdvarubranschen är jag övertygad om att Oscar kommer att bidra med både kunskap och engagemang, säger Johan Johansson, vd på Tre Sverige.

Oscar är 43 år och har en Executive MBA från Handelshögskolan i Stockholm. Han kommer att ingå i Tres svenska ledningsgrupp och rapporterar till vd Johan Johansson. Oscar tillträder sin nya tjänst den 1 juni.

För ytterligare information och intervju, vänligen kontakta:

Kamran Alemdar, pr- och informationschef, Tre Sverige
kamran.alemdar@tre.se

3 Skandinavien äger och driver 3G och 4G mobilnät i Sverige och Danmark. Bolaget, som är en del av den globala 3-gruppen med verksamhet i 11 länder, är ett joint venture mellan Hong Kong-baserade CK Hutchison (60 %) och svenska Investor AB (40 %). För mer information om  3-gruppen, gå till www.three.com, för mer information om 3 i Sverige, www.tre.se