Sverigepremiär för HTCs första Windows Phone 7-mobil

7 Trophy är HTCs första mobiltelefon som använder operativsystemet Windows Phone 7. Mobilen har 5 megapixelkamera med autofokus, LED-blixt och videoinspelning i HD-kvalité.

HTC 7 Trophy använder operativsystemet Windows Phone 7.  Det är ett nytt operativsystem från Microsoft som på ett enkelt sätt låter användarna kommunicera och dela med sig av media och dokument till vänner och kollegor via sociala medier, sms, e-post m.m. Facebook är integrerad i telefonboken. 7 Trophy har även en smart hantering av office-paketet i mobilen.

HTC 7 Trophy har en 3,8 tums kapacitiv pekskärm. Den har 5 megapixelkamera med autofokus, LED-blixt och videoinspelning i HD-kvalité. Mobilen har Wifi, GPS, FM-radio och FM-sändare.Taltiden är upp till 5,5 timmar och standby-tiden är upp till 435 timmar. Trophy har Turbo3G Pro som ger snabbare ned´- och uppladdning av data. Mobilen har ett inbyggt minne på 8 GB.

Från och med idag kan 7 Trophy köpas hos 3s distanskanaler. Kontantpriset för privatpersoner är 4995 kronor inklusive moms. Vid köp av 3Pott 399 med 24 månaders bindningstid ingår mobilen utan extra kostnad. Företagspriset för mobilen är 3996 kronor exklusive moms. Vid köp av 3Business Extra med 24 månaders bindningstid tillkommer mobilen utan extra kostnad.

Mobilbilder:

Nedladdningsbara bilder på våra mobiler finns på http://www.flickr.com/photos/3bilder/ eller www.tre.se/marknadsmaterial   Användarnamn: press Lösenord: press

Om du vill veta mer eller köpa HTC 7 Trophy besök www.tre.se eller ring telesälj på 020- 33 33 33.

Malin Harman, Information & PR, 3

E-post: malin.harman@tre.se

Erik Hörnfeldt, Information & Pr, 3

Taggar

Om TreTre Skandinavien (Hi3G Access AB) startades i december 2000 med visionen att skapa en helt ny plattform för mobil kommunikation. I dag äger och driver Tre 3G- och 4G-mobilnät i Sverige och Danmark och består av cirka 2 000 anställda. Tre Skandinavien, som är en del av den globala 3-gruppen med verksamhet i elva länder, ägs av Hong Kong-baserade CK Hutchison, som äger 60 procent av bolaget, och svenska Investor AB, som äger 40 procent. Läs mer om Tre på www.tre.se och mer om Tre-gruppen på www.three.com.